جانشین ریاست المصطفی:

ملت ایران به برکت جامعةالمصطفی در قیامت سربلند خواهد بود

جانشین ریاست جامعةالمصطفی در همایش بین المللی نقش هیئت های مذهبی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی «با رویکرد جهاد تبیین» خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران در روز قیامت در برابر رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) سربلند خواهند بود؛ زیرا به برکت جامعةالمصطفی العالمیه نقش بزرگی در فراگیر نمودن شعاع اسلام در جهان ایفا نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، فراگیران جامعةالمصطفی را مردان و زنانی خواند که از اقصی نقاط عالم برای آشنایی با معارف اهل بیت(علیهم السلام) تحمل سختی غربت را می پذیرند تا در آینده مروجان قرآن و معارف ناب اسلامی در کشورهای خود باشند و افزود: دانش آموختگان المصطفی در بیش از صد کشور جهان به نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) مشغول هستند و با خواندن روایات و بیان معارف خاندان عصمت و طهارت و مصائب اهل بیت(علیهم السلام)، دل های جهانیان را مجذوب این معارف ناب می نمایند.

جانشین ریاست المصطفی قدرت مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را در جهان بی نظیر خواند و تصریح کرد: سرمایه بزرگ ما قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و روایات است. سرمایه ما صبوری حضرت زینب(سلام الله علیها) و پاکدامنی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است. اگر ما بخواهیم نسل نوجوان را جذب نماییم، ده ها نوجوان همچون حضرت قاسم(علیه السلام) داریم و اگر بخواهیم کودکان را به نور معنویت شاداب کنیم، الگوهایی همچون علی اصغر(علیه السلام) و حضرت رقیه(سلام الله علیها) داریم.

وی با تاکید بر این مطلب که از صدر اسلام تا کنون هیچ نهاد اسلامی نتوانسته است سرمایه ای با شعاع وسیع جامعةالمصطفی را پدید آورد، ابراز داشت: به برکت درایت امام خمینی(قدس سره) و هدایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، هم اکنون فراگیرانی از نزدیک به ۱۴۰ کشور در جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند که دست پروردگان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور ادامه داد: امروز در روستاهای کشورهای جهان نیز می توان محبان اهل بیت(علیهم السلام) و انقلاب اسلامی را یافت. با وجود همه تبلیغاتی که علیه انقلاب اسلامی وجود دارد، دل ها مشتاق اسلام ناب است و این دستاورد همین مردم و هیئت هاست. نباید تصور کرد اثر اشک ها و سخنرانی ها در محدوده هیئت ها باقی می ماند. انفاس هیئات مذهبی است که طلاب فعال و نخبه در دنیا را می سازد. نفس پاک امام بود که پس از پیروزی انقلاب همه دنیا را متوجه این نهضت نمود.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی هیئات مذهبی با فعالیت های طلاب و دانش آموختگان جامعةالمصطفی، یادآور شد: خطر جدی که امروز ما را از سوی دشمن و برخی دوستان جاهل تهدید می کند القای تفکر جدایی دین از سیاست است. امروز تلاش می شود این مطلب در جامعه فراگیر شود که برای برخورداری از اقتصاد مناسب و منزوی نبودن در جهان باید اصرار بر دین داری را کنار بگذاریم و به دنبال سیاست های دیکته شده غربی حرکت کنیم.

جانشین ریاست المصطفی در پایان با اشاره به اینکه جریان جدایی دین از سیاست از صدر اسلام با جعل حدیث و دروغ بستن به پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) آغاز شد، تصریح کرد: همانگونه که با طرح و القای این ذهنیت در افکار مردم صدر اسلام، مقدمات به حاشیه راندن حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام) و فرزندان ایشان را فراهم نمودند، امروز نیز که به واسطه نعمت ولایت، انقلاب اسلامی به این نقطه حساس رسیده است، دشمن به دنبال بدبین نمودن مردم نسبت به دین است که باید نسبت به این موضوع هوشیار باشیم.