رئیس جامعةالمصطفی در دهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت؛

میراث تمدنی اسلام، نویدبخش پرچم‌داری، پیشگامی و توسعه علمی همه‌جانبه است

میراث ارزشمند تمدنی اسلام در حوزه‌های مختلف علمی به‌ویژه در عرصه دانش سلامت، پزشکی، داروسازی و نیز دانش تشخیص بیماری‌ها، نویدبخش پرچم‌داری، پیشگامی و توسعه علمی همه‌جانبه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعه المصطفی عصر امروز در دهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ضمن خیرمقدم به وزیر بهداشت کشور، از تمام متصدیان برگزاری این همایش فاخر تقدیر نمود و اظهار داشت: حضور باشکوه، پرمعنا و الهام‌بخش مردم عزیز کشورمان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن‌ماه، باعث شادی دل دوستداران و ناامیدی و یاس روزافزون دشمنان اسلام و انقلاب شد.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه بر اهمیت توجه به آموزه سلامت در مبانی قرآن و عترت تأکید و این موضوع را از رویکردهای مسیر احیای تمدن نوین اسلامی دانست و اذعان داشت: احیای تمدن نوین اسلامی به‌عنوان آرزوی تمام مسلمانان جهان، از اهداف و رسالت‌های انقلاب اسلامی است؛ تقویت بنیه دانشی و رسیدن به مرجعیت علمی در تمام علوم اعم از علوم انسانی و علوم طبیعی به‌ویژه حوزه بهداشت و سلامت، مهم‌ترین منزلگاه‌ مسیر تمدن سازی است.

وی بابیان این‌که تمامی علوم، مبتنی بر قالب‌های معرفتی و چارچوب‌های نگرشی و جهان‌بینی شکل‌گرفته‌اند، اظهار داشت: نوع نگاه‌ها به عالم، عطر و بوی خاصی به علوم می‌بخشد؛ در موضوع علوم انسانی اسلامی نوع نگاه ما به انسان تعریف خاصی داشته و علم، مبتنی بر ویژگی‌های خاصی ترسیم می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی دانش مبتنی بر جهان‌بینی، انسان‌شناسی، ارزش‌شناسی و معرفت‌شناسی الهی را از الزامات شکل‌گیری تمدن اسلامی دانست و ابراز داشت: میراث ارزشمند تمدنی اسلام در حوزه‌های مختلف علمی به‌ویژه در عرصه دانش سلامت، پزشکی، داروسازی و نیز دانش تشخیص بیماری‌ها، نویدبخش پرچم‌داری، پیشگامی و توسعه علمی همه‌جانبه است.

رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر این‌که آموزه‌های قرآن کریم و عترت راهگشا و جهت دهنده مسیر حرکت در عرصه‌های مختلف دانش و تولید علم است، اظهار داشت: «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ»؛ قرآن کریم ما را به قوی‌ترین و مستحکم‌ترین مسیر هدایت و انسان را به جامعه سالم دعوت می‌کند.

وی افزود: احکام خداوند متعال، آموزه‌های انبیا، قرآن کریم و عترت اهل‌بیت علیهم‌السلام سلامت جسمی و روحی را به‌صورت توأمان مورد توجه قرار داده، آرامش، امید و توسل به ذات اقدس الهی را به‌عنوان سرمایه‌های معنوی از مهم‌ترین زیرساخت‌های جامعه سالم ذکر می‌کند که در پرتو آموزش‌ها تجلی می‌یابد؛ بدون تکیه‌بر حقیقت متعالی و باور و ایمان به ذات اقدس الهی، دستیابی به‌سلامت واقعی امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی در پایان سخنان خود یادآور شد: همواره باید توجه داشته باشیم که تمام امورات در دست قدرت لایزال الهی و مشگل‌گشا و شافی تنها خداوند است؛ اگر این نگرش در جامعه فراگیر گردد، آدمی به دار السلام و سرزمین سلامت دست خواهد یافت.