رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

مكتب اهل بيت(ع) دارای کامل‌ترین برنامه برای رهبری و امامت جامعه بشری است

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح در ویژه برنامه جشن دهه کرامت در مركز آموزش زبان و معارف اسلامی خواهران نمایندگی خراسان گفت: بهترین مكتب برای رهبری و امامت جامعه، مكتب اهل بیت(ع) است و شرط امامت در مكتب اهل بیت (ع) طهارت اندیشه و طهارت عمل و رفتار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح در ویژه برنامه جشن دهه کرامت در مركز آموزش زبان و معارف اسلامی خواهران نمایندگی خراسان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(علیه السلام) در جمع طلاب این مركز اظهار داشت: بهترین مكتب برای رهبری و امامت جامعه، مكتب اهل بیت(ع) است و شرط امامت در مكتب اهل بیت (ع) طهارت اندیشه و طهارت عمل و رفتار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان در ادامه با اشاره به اینکه در مكتب اهل بیت (ع) امام كسی است كه معصوم باشد و دیگران از پیروی می كنند با استناد به آیه ۱۲۴ سوره  بقره ، وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّیتِی قَالَ لَا ینَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ افزود: و چون ابراهیم را پروردگارش به کارهایى که او را بدانها امر فرمود بیازمود و وى را به انجام آنها موفق ساخت، گفت: من تو را پیشواى مردم قرار خواهم داد. ابراهیم گفت: آیا از فرزندان من نیز کسى را پیشواى مردم قرار مى دهى ؟ فرمود: امامت، عهدِ من است، و عهدِ من به کسانى از فرزندان تو که ستمکارند نمى رسد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین صالح در ادامه بحث با اشاره به اینكه در این آیه مراد از عهد امامت است افزود: شرط امامت در مكتب اهل بیت(ع) طهارت اندیشه و طهارت عمل و رفتار است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان در ادامه بحث با اشاره به شرط‌های امامت اظهار داشت: كسانی كه سابقه كفر، شرك و جهل و اهل گناه هستند نمی توانند امام و خلیفه رسول الله(ص) باشند. شرط دیگر امامت این است كه امام در عصر خودش افضل مردم زمان خودش باشد ، یعنی در تمام فضائل ، خلقیات و مسائل اخلاقی ، اعتقادی و ایمان برتر باشند.

این عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی (ص) ضمن تبیین اندیشه های امام رضا (ع) در زمینه امامت تأکید کرد و ابراز داشت: امام شخصیتی است كه در زمان خودش عالمترین ، حاكمترین ، باتقواترین ، صابرترین ، شجاع ترین ، بخشنده ترین و عابد ترین مردم زمان خودش است.

وی در ادامه با بیان این که این ایام همزمان با ولادت امام رضا (ع) است   پیرامون سیره عبادی امام رضا (ع) تصریح كرد: امام رضا (ع) از نظر عبادت عابدترین مردم زمان خودش بود بسیاری از اوقات شب را بیدار می ماندند و بسیار کم می خوابیدند؛ و بیشتر شب را عبادت می كردند و در نماز سجده های طولانی داشتند ، امام رضا (ع) به هیچ قیمتی فضیلت نماز اول وقت را از دست نمی‏دادند و همواره ذكر خدا به لب داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صالح در ادامه با بیان این که امام رضا (ع) بیشتر روزها را روزه می گرفت افزود: حضرت هر سه روز یك ختم قرآن می كردند ، وقتی حضرت به آیه ای می رسید كه در آن آیه عذاب الهی بود به شدت گریه می كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید به سیره عملی و فردی امام رضا (ع) تصریح کرد: امام در سخن گفتن با كسی درشتی نمی كرد ، سخن كسی را قبل از تمام شدن قطع نمی كرد ، اگر كسی درخواستی می كرد امام درخواست كسی را رد نمی كرد ، وقتی امام در جمعی می نشست ادب را رعایت می كرد و پایش را دراز نمی كرد، وقتی افرادی در حضور او بودند تكیه نمی كرد. به افراد خدمتكار احترام می گذاشت ، آب دهان را روی زمین نمی انداخت ، قهقهه نمی زد و تبسم می كرد .

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان در پایان تاكید كرد: امام در همه امور در درجه عالی ایستاده است، پس بهترین مكتب در مورد رهبری و امامت جامعه مكتب اهل بیت (ع) است.