نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جمع المصطفائیان خراسان؛

ضرورت توسعه علم، دانش و اندیشه سالم برای مقابله با انحرافات غربی

امروز تنها راهکار حفظ اصل هویت و اعتقادات مبتنی بر اسلام ناب و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام، مقابله با انحرافات و توسعه علم و دانش نافع است؛ چرا که قرآن برای علم، نور و بصیرت ارزش قائل است و همه این ها در گرو اندیشه است.

بیژن نوباوه نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جمع المصطفائیان خراسان اظهار داشت: در دنیای امروز به ویژه در طول ۵۰ سال اخیر، با هدف تامین نیاز اساسی بشر در کنار سایر نیازهای مادی، اقتصادی، نظامی و … شاهد بروز اتفاقات و رویدادهای زیادی در دنیا بود‌ه‌ایم. در این بین هر چند قدرت های مختلف دنیا به دنبال دیکته کردن قدرت خود به دنیای متمدن بوده و هستند اما امروز همه نظریه پردازان، صاحب‌نظران و جامعه‌شناسان نام آشنای بین‌المللی نظیر فوکویاما به این نتیجه رسیده‌اند که ترسیم پایان تاریخ بدون لحاظ مؤلفه‌های انگیزشی مذهبی و دینی ممکن نیست و لیبرال دموکراسی آخرین متد برای تاریخ بشر نیست. فلذا امروز تمرکز بر روی قدرت‌های انگیزشی در دنیا به شدت تقویت شده است.

وی افزود: امروز ابر قدرت‌های اقتصادی دنیا مثل آمریکا و غرب پس از اذعان به شکست در خاورمیانه با ۷ هزار میلیارد سرمایه گذاری نظامی، عمده سرمایه گذاری خود را برای تغییر ساختار جوامع و تبلیغات سمت و سو داده‌اند و امروز ۲۰۰ شبکه فارسی زبان در حال تولید محتوا برای تغییر ساختارهای اصیل هویتی و اعتقادی در ایران اسلامی هستند، ولی با این هزینه های گزاف به حمدالله تا الان حریف انقلاب اسلامی‌نبوده‌اند.

نائب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه ما امروز بیش از هر چیز دیگری به آن نیاز داریم توسعه فکری و ایجاد تغییرات اساسی در باور انسان‌ها برای جلوگیری از پیوستن به گروه‌های پیاده نظام غرب و لیبرال دموکراسی است. لذا هر نوع حرکتی در این راستا یک جهاد مؤثر برای توسعه متوازن در بحث باورسازی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و هویتی دشمن است.

غرب به دنبال انحراف باورها است در هر‌ آن چیزی که هست

وی اضافه کرد: امروز دنیا به دنبال تخریب دین، مذهب و اعتقادات نیست بلکه هدف اصلی آن‌ها به انحراف کشیدن همه داشته‌های هویتی و دینی و کاستن معرفت‌ها و عمق اعتقادات است. لذا در طول تاریخ بزرگترین جنگ مذهب علیه مذهب توسط انگلیس در دنیا رقم خورده است و نمونه بارز آن علم کردن عبدالوهاب است.

وی تصریح کرد: امروز دستورالعمل جامع روی میز غرب و هر نوع حرکتی توسط آن‌ها بيانگر این است که غرب به دنبال آن است تا باور هر آن چیزی که هست را عوض کنند.

نوباوه با اشاره به ثمره و ارزش فعالیت المصطفائیان یادآور شد: چون با حداقل‌ها زندگی می‌کنید و هیچ وقت خود را با مادیات دنیای امروز قیاس نکنید چرا که مسیر حرکت شما مسیر توسعه فکر و اندیشه است و این سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام است و توسعه فکر و اندیشه در گرو تقوا برای مقابله با ضعف‌ها و انحرافات فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز تنها راهکار حفظ هویت اصیل اسلام ناب، مقابله با انحرافات و توسعه علم و دانش نافع است چرا که قرآن برای علم، نور و بصیرت ارزش قائل است و همه این ها در گرو اندیشه است.