دیدار رئیس پارک علم و فناوری قم با رئیس جامعةالمصطفی

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به آقای رهسپارفرد، به معرفی المصطفی و ویژگی‌های آموزشی و بین‌المللی آن پرداخت و اظهار داشت: المصطفی در کنار برنامه‌های علمی و آموزشی، دوره‌های مهارتی را برای طلاب و فراگیران خود فراهم نموده است که بخش مهمی از آن در مرکز آموزشی و مهارتی بیان دنبال می‌گردد.

وی آموزش زبان فارسی به ده‌ها هزار غیرایرانی را یکی از دستاوردهای مهم جامعةالمصطفی برشمرد و اظهار داشت: جامعةالمصطفی به اذعان مسئولان کشور، پیشروترین مرکز در زمینه گسترش زبان فارسی در جهان به شمار می‌آید و این ظرفیت مهم امروز در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان جامعةالمصطفی و تعداد زیادی از دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نسبی جمعیت دانشجویی کشور در سال‌های اخیر، امروز فرصت مناسبی برای پذیرش دانشجویان غیرایرانی برای دانشگاه‌های کشور فراهم گردیده که همچنان به شکل کامل از آن استفاده نشده است. جامعةالمصطفی با توجه به تجربیات ارزشمند بین‌المللی خود می‌تواند در این عرصه همکاری خود با مراکز علمی کشور را توسعه دهد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، اظهار داشت: امیدواریم برگزاری این جلسه در تسریع اجرایی سازی تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و پارک علم و فناوری استان قم موثر واقع گردد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۴۵ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان قم فعالیت دارند و این ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند در راستای همکاری دوجانبه به کار گفته شود.

آقای رهسپارفرد با اشاره به فعالیت مرکز رشد اسلامی در پارک علم و فناوری قم، خواستار همکاری میان المصطفی و این مرکز در جهت حمایت و پشتیبانی از نخبگان علوم اسلامی و تامین و انتشار بسته‌های کاربردی علوم اسلامی مورد نیاز در این عرصه شد.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده جامعةالمصطفی در بخش بین‌الملل، ابراز داشت: بسیاری از شرکت‌های دانش محور استان قم علاقه‌مند به همکاری با جامعةالمصطفی در عرصه جهانی هستند و امیدواریم بتوانیم در آینده شاهد رشد همکاری‌های دوجانبه مطابق با تفاهم‌نامه فیمابین باشیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه که با حضور شماری از مسئولان جامعةالمصطفی و پارک علم و فناوری استان قم برگزار گردید، زمینه‌های همکاری مشترک و نحوه اجرایی سازی تفاهم‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.