وقایع خونبار غزه، زیر ذره‌بین اندیشمندان روسی

در نشستی که با همکاری مرکز اسلامی مسکو و پایگاه اطلاع‌رسانی محور مقاومت برگزار شد ، حدود ۴۰ نفر از شخصیت‌های برجسته مسلمان و مسیحی، حضور داشتند. اندیشمندان و نخبگان سیاسی مذهبی، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای و روسای سازمان های دینی روسیه در این نشستی تخصصی، ابعاد جنایات رژیم غاصب اسرائیل در نوار غزه ، نقش آمریکا در کشتار فلسطینیان و نقض اصول و قواعد بین‌المللی را بررسی کردند.

در این نشست ، علل و عوامل تداوم جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه ، نقش آمریکا و کشورهای غربی در دامن زدن به جنایات رژیم اسرائیل ، موارد متعدد نقض اصول و قواعد بین‌المللی و بشردوستانه و ابعاد حقوقی نسل‌کشی فلسطینیان ، زیر ذره‌بین قرار گرفت.

سرگئی بابورین، معاون پیشین مجلس دومای روسیه و مدیر بنیاد حمایت از بیت‌المقدس گفت : ایالات متحده آمریکا پشت همه خون‌های ریخته شده قرار دارد.

این فعال سیاسی روس افزود: آنها مقصر اول این وقایع خونبار هستند ، زیرا اسرائیل زیر پوشش حمایت‌های آمریکا قوانین بین المللی و حقوق مردم فلسطین را نقض می کند.

بابورین تاکید کرد: حمایت‌ بی‌چون و چرای آمریکا ، به اسرائیل اجازه داده به اشغالگری ، شهرک‌سازی ، جنایت و آدمکشی در فلسطین ادامه دهد.

اولگ فومین، معاون مرکز حفاظت از میراث معنوی بیت‌المقدس نیز گفت : نقش آمریکایی ها در آنچه امروز و به طور کلی در فلسطین اتفاق می افتد را اخیراً ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه بیان کرد.

این اندیشمند روسی افزود : آقای پوتین به‌طور مستقیم ، آمریکا را مسئول جنایت علیه مردم فلسطین می‌داند.

اولگ فومین گفت : ما می‌دانیم که اسرائیل پنجاه و یکمین ایالت آمریکاست و در واقع تمام وحشگیری‌های اسرائیل ، به نمایندگی از آمریکا انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بخت‌آور ، رئیس مرکز اسلامی مسکو ، خانم فاطیما یژووا ، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی محور مقاومت در روسیه ، معاون سفارت فلسطین در روسیه ، مائیس قربان‌اوف فعال اجتماعی روس و جمعی از فعالان مذهبی ، سیاسی و رسانه‌ای نیز در این نشست ، دیدگاه‌های خود درباره تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی را بیان کردند.