رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی المصطفی تصریح کرد؛

فهم مشترک الگوی تحول، مهمترین قدم راهبردی تحول در علوم انسانی

هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در روزهای پایانی آبان ماه در رشته‌ها و حوزه‌های میان رشته‌ای علوم انسانی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی همت بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی المصطفی در گردهمایی، نمایندگانی از مراکز حوزوی و دانشگاهی از دغدغه دانشجویان در جامعه المصطفی گفتند:  جامعه المصطفی ورود متأخر تری نسبت به دیگر موسسات به مسأله تحول در علوم انسانی داشته است. دغدغه اصلی که این مجموعه با آن مواجه است این است که چون دانشجویان خارجی وارد این مجموعه میشوند، دغدغه این را دارند که سخنی متفاوت از دیگر جاها بشنوند و نگاه حوزه را به علوم انسانی بدانند. قرائت خاصی که به دنبال آن هستند را از ما مطالبه دارند. به همین دلیل فوریت برای بسیار مهم است. باید به یک فهم مشترک برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین بناری چند نکته پایانی خود را اینگونه ایراد کردند: چه در این جلسه و چه در خارج از این جلسه الگو های مختلفی ارائه میشود، باید تلاش کنیم تا به یک فهم واحد برسیم که بتوانیم آن را به دانشجویان عرضه کنیم و تکلیف را روشن کنیم. منابع اصلی برای تحول چه هستند؟ گام های اصلی تحول چه هستند؟ اهمیت برنامه زمان بندی بسیار زیاد است. کی از مبنا ها به بنا ها میرسیم؟ به چه صورت؟ مرحله ها به چه صورت است؟ باید یک ستاد راهبری یا یک قرارگاه این تحول را به عهده بگیرد. اگر ستادی وجود داشته باشد میتواند در این زمنیه کمک بسیاری کند.