در نشست علمی بررسی شد

فرصت ها و چالش های مطالعات فرهنگی جنوب شرق آسیا

نشست علمی با موضوع "فرصت ها و چالش های مطالعات فرهنگی جنوب شرق آسیا با تأکید بر کشور فیلیپین" توسط معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی با مشارکت مدرسه مطالعات فرهنگی برگزار شد.

این نشست که با ارائه حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر ساجد رئیس مجتمع برگزار گردید، در ابتدای جلسه وی نسبت به بحث چالش های حضور در آسیای جنوب شرق با تأکید بر فیلیپین مطالبی را ارائه کرد و افزود: المصطفی به عنوان یکی از مراکز تأثیرگذار، سالیان سال است در این منطقه حضور پیدا کرده و کارهای زیادی انجام شده، البته نیروهای قوی علمی باید در قامت گفتمان دینی، تجهیز علمی بشوند. و باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد و اگر از این فرصت نتوانیم استفاده کنیم، این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد.

دکتر ساجد آینده فیلیپین برای حق طلبی را بسیار روشن متصور شدند و ادامه داد: رشد اسلام در فیلیپین بسیار خوب بوده و این منطقه بشدت نیاز به کار دارد و فضای برای کار کردن بسیار آماده است.

وی بحث پژوهش و ترجمه را یکی از ضروریات این منطقه برشمردنو افزود: در این منطقه ترجمه کتاب بشدت مورد نیاز است که البته ترجمه های بسیار خوبی شده است مثل ترجمه قرآن کریم به زبان تاگالو اما نیاز به کارهای بسیار زیادی داریم چون که گفتمان باید در قالب فهم مردم صورت بگیرد.