نشست علمی عملیات طوفان الاقصی و آینده منطقه غرب آسیا

نشست علمی عملیات طوفان الاقصی و آینده منطقه غرب آسیا در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعه المصطفی برگزار شد.

دکتر افقهی در نشست علمی عملیات طوفان الاقصی و آینده منطقه غرب آسیا در سالن اتحاد مؤسسه آموزش های کوتاه مدت جامعه المصطفی برگزار شد، با بیان اینکه مسئله طوفان الاقصی از مباحث مهم و سرنوشت ساز منطقه است و ابعاد و بازتاب های مختلفی دارد، اظهار کرد: این جنگ و رویارویی جنگ جبهه حق با باطل است.

وی با اشاره به علل و عوامل سیاسی و اجتماعی به توضیح و تشریح این عوامل مانند هتک حرمت و احتمال تخریب مسجد الاقصی، تبادل اسرای رژیم با زندانیان فلسطینی، جلوگیری از پروژه عادی سازی رژیم با کشورهای عربی و عدم اجرای طرح دو دولت اسرائیل و فلسطین پرداخت.

تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا در زمینه علل و عوامل اقتصادی امنیتی عملیات طوفان الاقصی به فشار اقتصادی و حصر مردم غزه، افشای ضعف بازدارندگی رژیم درگیری های اخیر و تلاش برای از بین بردن پایگاه های مقاومت در کرانه باختری به ویژه اردوگاه جنین و سرایت اشاره نمود.

وی به ابعاد اهمیت سیاسی اقتصادی امنیتی عملیات طوفان الاقصی اشاره نمود و به توضیح غافلگیر کردن دشمن و سرگردانی نیروی نظامی در مواجهه با نیروهای مقاومت فلسطینی، ترکیبی و چند جانبه بودن علمیات(زمینی هوایی دریایی و زیر زمینی)، مدیریت جنگ رسانه ای جبهه مقاومت از لحظه شروع عملیات به عنوان این ابعاد پرداخت.