تفاهم نامه همکاری نمایندگی جامعةالمصطفی و موسسه تحصیلات عالی رازی افغانستان امضا شد

نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان به منظور توسعه و تقویت روابط علمی، فرهنگی و پژوهشی با نهادهای تحصیلات عالی افغانستان تفاهم نامه همکاری را با موسسه تحصیلات عالی رازی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان و مسئولین موسسه تحصیلات عالی رازی امضا نمود.

حجت الاسلام والمسلمین ثابت در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمدگویی و معرفی استادان نمایندگی، گزارشی از زیر ساخت ها، استادان، دانش آموختگان، نرم افزارهای کاربردی، کتابخانه و سایر امکانات و همچنان فعالیت های پژوهشی، علمی و فرهنگی نمایندگی ارائه نمود.

نماینده جامعةالمصطفی امضای تفاهم نامه همکاری را یکی از ابزارهای موثر در ارائه خدمات علمی، پژوهشی و فرهنگی برای جامعه علمی افغانستان دانست و یادآور شد: شریک ساختن توانایی های دو دانشگاه می‌تواند بسترهای مناسبی را برای خدمات بهتر علمی برای مردم افغانستان فراهم سازد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید ثابت در ادامه افزود: یکی از ویژگی های نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان این است که ارائه خدمات شان با رویکردی دینی و اسلامی بوده، به همین اساس است که اعضای هیئت علمی این دانشگاه ضمن داشتن مدرک دانشگاهی به علوم دینی و حوزوی نیز مجهز می‌باشند. نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان خوشبختانه بیش از ۲۰۰۰ فارغ التحصیل را در مقاطع مختلف به جامعه افغانستان تقدیم نموده است که اکثر این دانش آموختگان در مجموعه های آموزشی و پژوهشی افغانستان خدمت رسانی می کنند.

نصیر احمد ارغندابی رئیس تحصیلات عالی رازی در بخش دیگری از این نشست ضمن تقدیر و تشکر از فراهم شدن فرصت تفاهم نامه همکاری اذعان کرد: نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان یکی از دانشگاه‌های خوشنام و بین المللی است که در بیش از ۵ قاره جهان فعالیت دارد. این نمایندگی ضمن این که در حوزه بین المللی فعالیت دارد، ثمرات بسیار خوبی برای مردم افغانستان در خصوص تربیت نسل دانشگاهی و اکادمیک داشته است که کمتر دانشگاهی با چنین ویژگی در افغانستان می‌توان یافت.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: انتظار ما از نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان این است که در بخش‌های تحقیقات، نشر مجلات، روش تحقیق، برگزاری کنفرانس ها و سمینارها موسسه تحصیلات عالی رازی را همیاری نموده و امید است که از دانش و تجربه ای که نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در این زمینه دارد ما نیز برخوردار شویم. بنابراین این تفاهم نامه فرصتی برای دستگیری دانشگاه های تازه تأسیس است که فرصت های بهتری را برای خدمت گذاری بهتر برای جامعه فراهم می نماید.

در پایان تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه به وسیله حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید عبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان و آقای نصیر احمد ارغندابی به امضا رسید.