امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ظهر امروز با حضور رؤسای دو مرکز به امضاء رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این جلسه ضمن خوشامدگویی به آقای محبی و هیئت همراه، طی سخنانی به معرفی جامعةالمصطفی، پیشینه، ساختار و رویکردهای علمی و بین‌المللی آن پرداخت.

وی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، خاطرنشان کرد: واحدهای جامعةالمصطفی در شهرهای مختلف ایران و نقاط مختلف جهان، پذیرای ده‌ها هزار دانش‌پژوه از بیش از ۱۳۰ ملیت مختلف هستند، این دانش‌پژوهان در بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع مشغول به تحصیل هستند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به همکاری این مرکز با سایر دانشگاه‌های کشور جهت راه‌اندازی برخی رشته‌ها در خارج از ایران، یادآور شد: یکی از خدمات مهم جامعةالمصطفی، آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان است که در ضمن برنامه‌های آموزشی المصطفی صورت می‌گیرد و این نهاد را به اثرگذارترین مرکز آموزش زبان فارسی در جهان مبدل نموده است.

آقای محبی، رئیس پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و جامعةالمصطفی از ظرفیت‌ها و تجارب پژوهشی و آموزشی گرانبهایی برخوردارند و همکاری دو مجموعه می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه مطالعات آموزش پرورش در سال ۱۳۸۳ با تلفیق چند پژوهشگاه فعال در وزارت آموزش و پرورش تأسیس شد و هم اکنون دارای چهار پژوهشکده، یک مرکز پژوهشی و پانزده گروه پژوهشی است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس، شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت و تصمیم‌سازی برای مدیران عالی وزارت آموزش و پرورش را سه مأموریت اصلی این پژوهشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: مسائل نظام تربیت از گستردگی و تنوع بسیار زیادی برخوردار است و این پژوهشگاه به منظور پژوهش و تحقیق پیرامون این مسائل، علاقه‌مند به همکاری با مراکز پژوهشی مختلف به ویژه جامعةالمصطفی است.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه که با حضور شماری از مسئولان جامعةالمصطفی العالمیه و وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه به امضای رؤسای دو مجموعه رسید.