دومین اجلاسیه دانش آموختگان نمایندگی نیجریه

دومین اجلاسیه دانش آموختگان در ششم اسفندماه مصادف با میلاد فرخنده امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) به مدت سه روز در نمایندگی نیجریه برگزار شد.

نمایندگی المصطفی با دعوت از بیش از ۱۰۰۰ فعال فرهنگی و دانش آموخته از سراسر کشور، این برنامه را برگزار نمود و شرکت کنندگان در این مراسم با حضور پرشور و فعال خود، صحنه زیبایی را خلق نمودند.

اهداف و سیاست‌ها این اجلاسیه به شرح زیر است:

ارتباط بیشتر با فعالان فرهنگی و دانش آموختگان و ایجاد شبکه ارتباطی و اطلاع رسانی؛

برگزاری کارگاه های دانش افزایی و مهارت افزایی؛

تشکیل انجمن فعالان فرهنگی و دانش آموختگان؛

ارائه گزارش از اقدامات انجام شده از اجلاسیه اول تا کنون؛

ایجاد وحدت و اتحاد رویه در برنامه های تربیتی و فرهنگی؛

تلاش در هویت بخشی به مبلغان و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه آنان.

یکی از مهمترین ویژگی این اجلاسیه، حضور شخصیت های مذهبی از منطقه جنوب بود. افرادی مانند شیخ مسلم نجم الدین امام جمعه الگوس، شیخ محب الله علی و شیخ عبدالله مصطفی برنده از ایلورین و تنی چند از شخصیت های مذهبی و فرهنگی دیگر از منطقه جنوب. این در حالی است که در سابق چنین گردهمایی از همه مناطق کشور در هیچ جایی پیش نیامده بود.

لذا شرکت کنندگان از اینکه نمایندگی المصطفی موفق شده است همه شخصیت‌های مذهبی را علی رغم تفاوت های قومی، زبانی، جغرافیایی و از گرایش ها و گروه های مختلف گرد هم جمع کند و در محیطی صمیمی در کنار یکدیگر جمع شوند، خوشحال و قدردان بودند.

برگزاری کارگاه های دانش افزایی و مهارت افزایی از دیگر ویژگی های این برنامه بود که مورد استقبال خوب دانش آموختگان قرار گرفت و آنها درخواست دارند چنین کارگاه هایی در طول سال برگزار گردد.

ایجاد همدلی و صمیمیت بیشتر میان دانش آموختگان از دستاوردهای خوب این اجلاسیه بود.