دیدار مسئولان موسسه حفظ و گسترش کتابت قرآن کریم با نماینده سنگال

اعضای هیات مدیره موسسه حفظ و گسترش کتابت قرآن کریم با آقای اسدی، نماینده المصطفی در سنگال دیدار کردند.

در این دیدار که در محل نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال برگزار شد، “استاد مصطفی گی” به نمایندگی از جمع حاضر در ابتدا یاد رئیس جمهور شهید ایران و شهدای خدمت را گرامی داشته و با آرزوی پیروزی و موفقیت برای مردم مسلمان کشورمان، از خدمات علمی و قرآنی جامعة المصطفی العالمية به جوانان سنگال و منطقه قدردانی نمود.

وی با ارائه گزارشی از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی موسسه حفظ و گسترش خط قرآن کریم سنگال، از حضور نماینده المصطفی در مرحله نهایی و اختتامیه مسابقات نگارش قرآن به عنوان میهمان افتخاری تشکر کرد و آمادگی موسسه را برای هرگونه همکاری مشترک با نمایندگی منطقه‌ای المصطفی اعلام نمود.

در ادامه “حسین اسدی” با خیر مقدم به میهمانان و تشکر و قدردانی از همکاری این موسسه در برپایی جشنواره قرآنی المصطفی در داکار، اظهار داشت: صورت زیبا و معانی ژرف و معارف عمیق قرآن کریم همواره الهام‌بخش هنرمندان موحد و مسلمان برای خلق آثاری فاخر و ماندگار در عرصه‌های و رشته‌های متنوع هنری در جهان بوده است و یکی از زیباترین هنرهای تجسمی قرآنی، خوشنویسی آیات الهی است که قدمتی بسیار دیرینه در پهنه عالم اسلامی دارد.

وی در ادامه ضمن تشکر از اهتمام موسسه به حفظ و گسترش نگارش قرآن به خط محلی و مغربی در سنگال و برگزاری مسابقات کشوری در این عرصه، بر حفظ و پاسداری از اصالت این میراث ملی و اسلامی، بر لزوم آشنایی با دست‌آوردهای فاخر هنری در سایر بلاد اسلامی همچون ایران که در مجموعه هنرهای قرآنی سرآمد است، تاکید نمود.

نماینده المصطفی برای تحقق این مهم پیشنهاد کرد با امضای تفاهم‌نامه همکاری فیمابین و به دنبال آن برگزاری نشست‌های علمی و ترویجی همراه با برپایی نمایشگاه‌های مشترک، دو مجموعه می‌توانند زمینه آشنایی بیشتر دانشگاهیان و نخبگان علمی و هنری منطقه را با علوم و فنون اصیل قرآنی فراهم نمایند.

در انتهای این دیدار، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان، و تقدیر از مردم مسلمان سنگال که همواره پشتیبان و حامی مردم مظلوم فلسطین بوده‌اند، حاضران برای پیروزی جبهه اسلام دعا کردند.

همچنین هیات مدیره موسسه، سه اثر برگزیده مسابقات سراسری خوشنویسی آیات توسط حافظان کل قرآن کریم را به نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال هدیه کردند.

گسترش کتابت قرآن کریم سنگال