با حضور نماینده جامعةالمصطفی؛

تفاهم نامه همکاری جامعةالمصطفی و دانشگاه دهلی هند امضا شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا شاکری نماینده جامعةالمصطفی در هندوستان با حضور در دانشکده زبان و هنر دانشگاه دهلی و دیدار با دکتر امیتاو چیکربرتی رئیس دانشکده زبان و هنر دانشگاه دهلی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

دکتر چیندر شیکر مسئول امور بین‌الملل و همچنین رئیس دپارتمان ادبیات فارسی ضمن عرض خیرمقدم به حضور نماینده المصطفی، این عقد تفاهم‌نامه را یک رویداد مهم تاریخی قلمداد کرد و اظهار داشت: گستره ارتباطات و تعاملات دو کشور دوست هند و ایران نشان می‌دهد که ما در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کنیم و این تفاهم‌نامه نشان عمق دوستی هند و ایران و حکایت از شکل‌گیری تعمیق روابط تنگاتنگ با کشور ایران دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری نیز در این دیدار ضمن تقدیر از میزبانی دانشگاه دهلی هندوستان، گزارشی از فعالیت‌های جامعه المصطفی العالمیه ارائه کرد و اظهار داشت: جامعه المصطفی العالمیه یک دانشگاه بین‌المللی است که ضمن راه‌اندازی نمایندگی‌های متعدد در عرصه بین‌الملل، میزبان ملیت‌های مختلف جهانی است.

نماینده جامعةالمصطفی در هندوستان عقد این تفاهم‌نامه را سرآغازی جدید بر تقویت همکاری‌های علمی دو کشور ایران و هندوستان توصیف کرد و ابراز داشت: تقویت زمینه‌های تحصیل در مقاطع عالی برای دانشجویان دو کشور و نیز ایجاد بسترهای مناسب برای دوره‌های کوتاه‌مدت اساتید و همچنین فرصت‌های مطالعاتی و سایر امور از جمله رویکردهایی است که می‌تواند مورد توجه طرفین قرار گیرد.

در ادامه تمام رؤسای سایر دپارتمان‌های دانشگاه دهلی هندوستان هم بابت این تفاهم‌نامه نکاتی را مطرح و جهت همکاری اعلام آمادگی نمودند.