دیدار نماینده المصطفی در سنگال با مدیر اتحادیه مدارس و موسسات قرآنی این کشور

نماینده منطقه‌ای المصطفی در سنگال با حضور در دارالقرآن سرین جه در شهر داکار و بازدید از بخش‌های مختلف مقر اتحادیه مدارس و موسسات قرآنی سنگال، با مدیر عامل این نهاد قرآنی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، “شیخ مصطفی احمد ون” مدیر عامل اتحادیه با بیان گزارشی از فعالیت‌های این نهاد قرآنی، بر لزوم تعامل و همکاری با جامعه المصطفی العالمیه تاکید نمود.

وی گفت: ما این دیدار را بسیار مبارک و منشأ تعاملات مشترک برای خدمت به قرآن کریم در منطقه می‌دانیم و معتقدیم استفاده از تجربیات، دست‌آوردها و ظرفیت‌های گسترده علمی و قرآنی جمهوری اسلامی ایران و جامعة المصطفی العالمیه، کمک شایانی برای رشد تربیت قرآنی جوانان کشورمان خواهد بود.

حسین اسدی مدیر نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی در سنگال نیز با بیان بخشی از تجارب و دست‌آوردهای قرآنی جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی العالمية ابراز امیدواری کرد انتقال این تجربه‌های گرانسنگ و تعامل و همکاری‌ میان دو نهاد می‌تواند زمینه‌های تحول و پیشرفت در عرصه فعالیت‌های قرآنی در منطقه را فراهم نماید.

وی همچنین مواردی چون آمادگی جامعةالمصطفی برای پذیرش طلاب از میان حافظان تربیت‌یافته در معاهد قرآنی تحت پوشش اتحادیه در سراسر کشور، تعاون و همکاری در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تربیت مدرسان و مدیران فعال قرآنی، اجرای پروژه‌های علمی و پژوهشی قرآن‌محور و همچنین ساماندهی و ارتقای فعالیت‌های ترویجی و رسانه‌ای مرتبط با گسترش فرهنگ قرآنی را به عنوان بخشی از محورهای مشترک قابل اجرا از سوی دو نهاد برای مخاطبان در منطقه مورد تاکید قرار داد.

همچنین در این دیدار کمیته‌ای مرکب از نمایندگان دو نهاد برای تنظیم تفاهم‌نامه و پیگیری امور مرتبط تعیین شدند.

اتحادیه مدارس و موسسات قرآنی سنگال، نهادی مردمی است که با پشتیبانی خیرین، علاوه بر برگزاری برنامه‌های قرآنی در سطح ملی مانند مسابقات سراسری قرآن کریم، هدایت و سازماندهی حدود ۲۰ هزار مجموعه قرآنی در شهرها و روستاهای سنگال را بر عهده دارد.