به میزبانی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی برگزار شد؛

سومین پیش همایش علوم انسانی در اندیشه علامه مصباح یزدی(ره)

سومین پیش همایش علوم انسانی در اندیشه علامه مصباح یزدی(ره) صبح امروز به میزبانی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین بناری در این همایش ضمن خیرمقدم به همه علما و پژوهشگران حاضر در این نشست علمی، خاطرنشان کرد: با انقلاب اسلامی تحولی در نگاه به علوم انسانی در کشور ایجاد شده است و تا کنون مجلات و کتب فراوانی در این زمینه عرضه شده است.

وی ادامه داد: بی شک یکی از پیشگامان عرصه علوم انسانی اسلامی، حضرت علامه مرحوم مصباح یزدی است. شخصیتی که با تیزبینی، دوراندیشی و آینده نگری، عمر خود را وقف در عرصه ای کرد که بسیاری افراد شناختی از آن نداشتند و با تاسیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(قدس سره) به محور علوم انسانی اسلامی در جمهوری اسلامی ایران مبدل شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی با اشاره به توانمندی آیت الله مصباح یزدی در زمینه اسلام شناسی و فهم عمیق از دین و اسلام ناب، ابراز داشت: اولین آثار این بزرگوار در عرصه معارف قرآن در حوزه علوم انسانی است. ایشان از معدود شخصیت هایی است که از نگاه بین المللی برخوردار بوده و فراسرزمینی فکر می کردند و با حضور در کشورها و کنفرانس های مختلف، به عرصه بین الملل و جهان اسلام اهتمام داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین بناری در پایان با اشاره به دستاوردهای جامعةالمصطفی در عرصه علوم انسانی اسلامی، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی به عنوان یک نهاد حوزوی بین المللی رسالت مهمی در بازنشر جهانی علوم انسانی تولید شده در حوزه علمیه را داراست که باید در این زمینه کوشش بیشتری مبذول داریم.

گفتنی است سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه و آیت الله رجبی، رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(قدس سره) ، همچنین برگزاری میزگرد علمی با حضور حجج اسلام والمسلمین و آقایان زارعان، علی مصباح یزدی و دکتر مجید طرقی، از دیگر برنامه های این پیش همایش بود.