بازدید رئیس هیئت امنای جامعة آل البیت(ع) از مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب الحاج البقشی رئیس هیئت امناء جامعه آل البیت (علیهم السلام) ضمن بازدید از مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی بانحوه تحصیل طلاب ورشته های تحصیلی آنان آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین بناری ضمن عرض خیرمقدم به وی و هیئت همراه و تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: همانطور که استحضار داريد علوم انسانی عرصه های زندگی بشر است ودانش هاي هستند که نیاز به آنها یک امر ضروری است یعنی هر کس با هر دین و آئین و مذهبی با این علوم مواجه است ، چون این علوم در واقع عرصه های زندگی می‌باشند.

وی ادامه داد: درگذشته متاسفانه درکشور های اسلامی کمتر به آن توجه می شد از جمله در کشورخودمان ایران نیز چندان مورد توجه قرار نگرفت واین باعث فوت فرصت های زیادی از ما شد و ای کاش زودتر بدان توجه می شد.

حجت الاسلام والمسلمین بناری در ادامه ابراز داشت: سابقه علوم انسانی در کشور ما به یک صده نمی رسد ومتاسفانه توجه جدی و پرداخت لازم به آن صورت نگرفته است در حالی که این علوم انسانی می‌توانست فرصت خوبی جهت مفاهمه با دنیا برای ما ایجاد کند. چون دربسیاری از کشورهای غیر اسلامی وحتی اسلامی مسائل‌ اسلامی برای آنها مسأله نیست چون اهل دین نیستند و لائیک هستند واگر هم اهل دین باشند بیشتر تمایل دارند در یک محدوده خاص حرکت کنند درحالی که دنیا تشنه اسلام ناب وبخصوص مکتب اهل بيت علیهم السلام است ودر این زمینه اسلام ناب سخن ونظریه های برای سبک زندگانی بشری در تمامی عرصه ها دارد .

وی خاطرنشان کرد: یکی از نهادهای بین‌المللی که به درستی می‌تواند این نقش را ایفا کند جامعة المصطفی العالمیه است چون قاعدتا بستر بیشتری برای ايفاي نقش آفرینی وتاثیر گذاری در دست دارد.