برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری؛

پذیرش دانشجویان ایرانی در موسسه آموزش عالی علوم و معارف

زمان ثبت نام برای تحصیل در موسسه آموزش عالی علوم و معارف آغاز  و تا 23 تیرماه ادامه خواهد داشت؛ آزمون پذیرش نیز 15 مردادماه برگزار و شروع دوره‌ها پس از اخذ مصاحبه همزمان با دیگر مجموعه‌های دانشگاهی کشور از مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف در جمع اصحاب رسانه استان قم، ضمن تبریک عید بزرگ ولایت و امامت و اکمال دین و اتمام نعمت، گزارشی از ظرفیت‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی ارائه و با تأکید بر این‌که جامعه المصطفی به‌عنوان دانشگاه اسلامی بین‌المللی از جایگاه بالایی در جهان برخوردار است، اظهار داشت: جامعةالمصطفی العالمیة رسالت حوزوی تربیت عالمان دینی و اسلام شناسان بین‌المللی را بر عهده دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که جامعةالمصطفی حوزه‌های دانشی مختلفی را در تبیین معارف الهی و علوم اسلامی انسانی هدف‌گذاری نموده است، خاطرنشان ساخت: جامعةالمصطفی در کنار راه‌اندازی نمایندگی‌های مختلف در داخل و خارج از کشور، رویکرد آموزشی خود را به‌صورت تخصصی دنبال می‌کند.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف با اشاره به این‌که برخی از افراد بدون این‌که بخواهند طلبه شوند، تمایل فراوانی برای حضور در فضای آموزش‌های دینی دارند، اظهار داشت: جامعه المصطفی برای پاسخ به این نیاز مهم، از اوایل دهه ۹۰ بخش دانشجویی را به نام موسسه آموزش عالی علوم و معارف راه‌اندازی نمود. تا پذیرش برای تحصیل در فضای جامعةالمصطفی برای غیر طلاب علوم دینی فراهم گردد.

وی کشور عراق را نخستین منطقه هدف موسسه آموزش عالی علوم و معارف در جذب دانشجویان دانست و یادآور شد: حدود ۱۲ رشته از رشته‌های علوم انسانی و تعدادی از رشته‌های علوم اسلامی اعم از رشته‌های علوم قران و حدیث، تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد، حقوق، جامعه‌شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، مدیریت، ارتباطات و رسانه، روابط بین‌الملل و… در این موسسه راه‌اندازی شده، این مجموعه مبادرت به جذب دانشجو نموده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معصومی گزارشی از رویکرد تحصیلات تکمیلی در موسسه آموزش عالی علوم و معارف ارائه و خدمات آموزش در فرصت محدود را نخستین رسالت این مجموعه توصیف نمود و اذعان داشت: موسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی برای نخستین بار، مبادرت به پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های متنوع علوم انسانی نموده است.

این استاد حوزه و دانشگاه فراهم‌سازی محیط فرهنگی متناسب با رویکرد دینی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تربیت اسلامی و ارائه واحدهای درسی بدین منظور را از ویژگی‌های موسسه آموزش عالی علوم و معارف دانست و خاطرنشان ساخت: دانشجویان موسسه آموزش عالی علوم و معارف در کنار واحدهای دانشگاهی به‌جای دروس حوزوی، معارف اسلامی را مبتنی بر دیدگاه اسلام راجع به رشته موردنظرشان می‌گذرانند.

وی با بیان این‌که اساتید موسسه آموزش عالی علوم و معارف از اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی هستند، یادآور شد: برای تسهیل و ارائه خدمات به کارمندان، مقرر گردیده تا برنامه‌ها به نحوی ارائه شود تا با فضای کارمندی و انجام رسالت‌های سازمانی ناسازگاری نداشته، کلاس‌ها عموماً آخر هفته برگزار شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معصومی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های صورت گرفته، موسسه آموزش عالی علوم و معارف آمادگی دارد تا اگر در مراکز استان‌های کشور تعداد نفرات شرکت‌کننده در رشته‌ها، به حدنصاب برسد، دوره‌ها را در همان استان برگزار گردد.

وی خاطرنشان ساخت: زمان ثبت نام برای تحصیل در موسسه آموزش عالی علوم و معارف آغاز  و تا ۲۳ تیرماه ادامه خواهد داشت؛ آزمون پذیرش نیز ۱۵ مردادماه برگزار و شروع دوره‌ها پس از اخذ مصاحبه همزمان با دیگر مجموعه‌های دانشگاهی کشور از مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

دکتر سیاحت معاون آموزش موسسه آموزش عالی علوم و معارف ضمن اشاره به ویژگی دوره‌های پیش روی این موسسه با بیان این‌که برای نخستین بار دوره‌های غیر زبان عربی ازجمله زبان فارسی و انگلیسی برگزار و دانش‌پژوهانی از ملیت‌های مختلف جذب خواهند شد، اظهار داشت: پذیرش دانشجویان ایرانی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای نخستین بار در موسسه آموزش عالی علوم و معارف آغازشده است.

 

علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از نحوه آزمون تخصصی و رشته‌های آزمون می‌توانند به آدرس اینترنتی www.om.miu.ac.ir مراجعه نمایند.