رئیس المصطفی در دیدار با طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی:

دست یافتن به قرائت صحیح از اسلام ناب مستلزم حرکت در مسیر امیرالمومنین(ع) است

همزمان با میلاد پربرکت امام موسی کاظم(علیه السلام) شماری از طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، صبح امروز در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، ضمن تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) و دیگر اعیاد ماه ذی‌الحجه، اظهار داشت: سفارش شده است در عید غدیر خدای متعال را به دلیل ولایت امیرالمومنین و اهل بیت(علیهم السلام) شکر نماییم. یکی از اشکالات رایج در دنیای امروز، روحیه عدم توجه به نعمتها و ناشکری است. نسل‌های گذشته ما احترام فراوانی برای نعمت‌های الهی قائل بودند. امروز انسان‌ها با وجود آنکه از نعمت‌های بسیار بیشتری نسبت به پیشینیان بهره‌مند هستند، اما روحیه شکرگزاری و یادکردن از نعمت‌ها کم شده است.

وی دست یافتن به قرائت صحیح از اسلام ناب را مستلزم حرکت در مسیر امیرالمومنین(علیه السلام) دانست و یادآور شد: اهمیت حادثه غدیر که باید برای زنده نگاه داشتن آن تلاش نماییم، به دلیل پرداختن به مسئله امامت و زعامت جامعه اسلامی است که در روایات مختلف نیز بر اهمیت آن به عنوان رکن اصلی جامعه ایمانی اشاره شده است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به تزریق روحیه فردگرایی و رقابت ناسالم در جامعه زاییده تمدن مدرن، خاطرنشان کرد: در جامعه ایمانی، روحیه ایثار و فداکاری حاکم است و هدف اصلی جامعه، برپایی احکام الهی است. در نگاه برخی فیلسوفان غربی که تمدن غربی بر آن استوار است، قدرت اصالت دارد و انسان مطلوب فردی قوی است که بتواند دیگران را به هر شکل از پیش روی بردارد. اصلی‌ترین مشکل تمدن مادی غرب که امروز ما با عوارض منفی آن در جهان مواجه هستیم این است که گاهی نازل‌ترین افراد به لحاظ اخلاقی، زعامت در این جوامع را بدست می‌گیرند.

وی مسئله پیشوایی و زعامت را مسئله اصلی و همیشگی جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اصل حادثه غدیر آنقدر محکم است که کسی نمی‌تواند منکر آن شود و برخی برای توجیه آن، مسئله ولایت را به معنی محبت به خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) تقلیل می‌دهند که این تعبیر کاملا برخلاف همه شواهد از جمله بیعت مسلمانان با امیرالمومنین(علیه السلام) در روز غدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان، تشرف به لباس روحانیت را افتخاری بزرگ برای طلاب علوم دینی خواند و یادآور شد:‌ امروز با تشرف به لباس مقدس روحانیت، رسما پرچمداری در این مسیر نورای را بر عهده خواهید گرفت و البته قطعا با دشواری هایی نیز مواجه خواهید شد. جوهر انسان‌ها در امتحانات الهی آشکار شده و رشد می‌نماید؛ بنابراین اگر کسی در این مسیر وارد شد، باید خود را آماده سختی‌های آن نماید که در این صورت قطعاً نصرت و عنایت الهی نیز همراه خواهد شد.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم، چهارده نفر از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی به دست رئیس جامعةالمصطفی به لباس روحانیت مشرف گردیدند.