مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی

همزمان با طلیعه آغاز فعالیت های آموزشی در سال تحصیلی 1403 – 1402 مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی، مراسمی به همین منظور برگزار شد.

در ابتدای مراسم، حجت الاسلام و المسلمین ساجد رئیس مجتمع، آغاز سال تحصیلی را به اساتید، گروه های علمی و طلاب و همه دانش پژوهان تبریک گفت و در ادامه با اشاره به آیه «انّ الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله» اظهار داشت: خداوند در این آیه تأکید می کند که ایمان آوردندگان کسانی هستند که هجرت می کنند و شما طلاب محترم مهاجر هستید و این هجرت برای این است که علم آموزی کنید و به دیار خود برگردید و علوم آل الله را منتقل کنید تا نقطه هدایتی بشوید برای انسانهایی که مشتاق این علوم هستند.

وی در پایان به لزوم فعالیت فرهنگی تربیتی طلاب در فضای مجازی تأکید کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر جزایری، معاون آموزش المصطفی به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، با اشاره به آیه «فلولا نفر من کل فرقه طائفه….» بیان داشت: این که طلاب عزیز هجرت کردند تا علوم اهل بیت (علیهم السلام) را یاد بگیرند و انذار کنند، توفیقی است که خداوند نصیب شما کرده است و طبیعتا کسی می تواند انذار کند که ابتدا خودش از انذار الهی عبرت گرفته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری در ادامه طلاب را به استفاده بهینیه از جوانی و وقت سفارش کرد و افزود: طلاب محترم در جوانی می توانند پیشرفت علمی کنند و پخته شدن علم در کهنسالی است. پایه های نوآوری و علم آموزی در جوانی است و تمام اندیشمندان بزرگ در جوانی پایه های علمی خود را بنا نهادند همچون امام، علامه حلی، شیخ انصاری، شهید صدر. پس توصیه من به شما طلاب عزیز این است که از جوانی و نشاط خود استفاده کنید، و انس با قرآن را فراموش نکنید.

معاون آموزش المصطفی، مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی را یکی از سه حوزه اصلی و مهم دانشی المصطفی برشمرد و ادامه داد: یادگیری زبان و ادبیات در این مجتمع نقش پایه و محور اصلی را ایفا می کند. اگر طلبه ای علامه طباطبایی هم بشود ابتدائا باید زبان و ادبیات خود را کامل کرده باشد.