رئیس جامعةالمصطفی در همایش جایگاه، نقش و تأثیرگذاری دانش‌آموختگان المصطفی در هندوستان؛

دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی حلقه‌های وصل بین ملت‌ها هستند

همایش جایگاه، نقش و تأثیرگذاری دانش‌آموختگان المصطفی در نمایندگی جامعةالمصطفی در دهلی‌نو با سخنرانی برخط حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیة برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی در این همایش، دانش‌آموختگان را سرمایه اصلی هر مرکز علمی و از افتخارات مجموعه‌های دانشی دانست و خاطرنشان ساخت: دانش‌آموختگان المصطفی ارزشمندترین سرمایه و پرافتخارترین دارایی جامعةالمصطفی به شمار می‌آیند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت کسب علم و دانش و بیان این که هیچ مکتبی به‌اندازه اسلام، انسان را به کسب علم و دانش تشویق و ترویج نمی‌کند، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ»؛ علم چراغی است که به انسان مسیر شناخت خدا را نشان داده و مسیر سعادت آدمی را هموار می‌سازد؛ چرا که علم، تواضع، اخلاص و خشیت در برابر خداوند را به همراه دارد.

رئیس جامعةالمصطفی به فرازهایی از آیه شریفه «قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ ۗ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ» اشاره نمود و یادآور شد: عظمت انسان‌ها در گرو کسب علم و دانش است و مراد از علم علمی است که سبب معرفت الله شود؛ چرا که عالم بامعرفت به صفات الهی، خشیت نفس پیدا نموده و در مقابل پروردگار عالمیان خضوع می‌کند. بزرگی وجود در گرو کسب علم و معرفت است۔

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیة در عرصه بین‌الملل، تصریح کرد: گستره حضور طلاب و دانش‌پژوهان در جامعةالمصطفی که به برکت انقلاب اسلامی شکل‌گرفته، الگویی موفق در تدوین، تبیین و نشر علوم و معارف الهی است؛ یکی از وظایف دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی ایجاد حلقه‌های وصل بین ملت‌هاست۔

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به روابط دو کشور ایران و هند، رابطه هند و ایران را یک رابطه تاریخی، عمیق و بسیار مستحکم توصیف نمود و خاطرنشان ساخت: در شش قرن اخیر باتوجه‌به میراث مشترک تمدنی، شاهد بیشترین تعامل فرهنگی میان دو ملت ایران و هندوستان هستیم.