رئیس المصطفی در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری هفته پژوهش:

هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای ارزیابی عملکرد علمی است

اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش المصطفی پیش‌ازظهر امروز با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، گرامیداشت شهدای غزه و ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی همه ملت‌ها و بیداری دولت‌های اسلامی، این ظلم ده‌ها ساله پایان یابد و دنیا از شر رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی رهایی یابد که جز شرارت و جنایت در عمر نامشروع خود چیزی نداشته است.

وی با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه ملت بی‌پناه فلسطین، تصریح کرد: تمام این جنایات با پشتیبانی دولت‌های سلطه‌گر صورت می‌گیرد اما بی‌شک قدرت خدا بالاتر از همه قدرت‌هایی است که در کنار این رژیم خبیث قرار دارند و قطعا هر قدرتی که در برابر اراده الهی بایستد، به سختی شکست خواهد خورد.

رئیس المصطفی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در معاونت پژوهش جامعةالمصطفی، ابراز داشت: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای قرار گرفتن در معرض ارزیابی است تا هم از دستاوردهای پژوهشی، آثار علمی تولیدی و افراد مؤثر و شاخص علمی تقدیر به عمل آید و هم نقاط ضعف و خلأهای کار شناسایی و مرتفع گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستاوردهای علمی المصطفی به صورت کلی در شرایط خوبی قرار دارد که البته هنوز به جایگاه اصلی خود دست نیافته است؛ بنابراین ارائه این دستاوردها از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید تلاش شود طی برنامه‌ها و مناسبت‌های گوناگون، به جامعه علمی در داخل و خارج از جامعةالمصطفی عرضه گردد.

رئیس جامعةالمصطفی شناخت دستاوردهای علمی را زمینه‌ساز برنامه‌ریزی و جهت‌دهی حرکت پژوهشی دانست و ابراز داشت: بخش مهمی از فعالیت‌های مرتبط با هفته پژوهش، ارزیابی‌ها وتحلیل‌های پژوهشی است. برنامه‌هایی همچون نکوداشت پژوهشگران و کارگزاران پژوهشی، نقد آثار علمی، برگزاری نشست‌های علمی و… از دیگر فرصت‌هایی است که در هفته پژوهش باید دنبال گردد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در جامعةالمصطفی اذعان داشت: تشکیل این دبیرخانه به منظور ایجاد هماهنگی برنامه‌های ویژه هفته پژوهش بوده است که امیدواریم با وجود برخی کمبودها و تنگناهای بودجه‌ای، با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و همت و تدبیر مسئولان، اقدامات به شکل مناسبی پیش رود.

تشریح برنامه های هفته پژوهش

گفتنی است در ابتدای این جلسه، آقای قلی‌زاده، مسئول دبیرخانه دائمی هفته پژوهش المصطفی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های هفته پژوهش ارائه نمود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه این هفته در دو حوزه متمرکز و تخصصی، خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه آینده‌پژوهی در پژوهش المصطفی، نشست علمی رابطه علم و دین، کارگاه روش‌شناسی مبانی نظری مطالعات آینده‌پژوهی، جلسات نقد کتاب، جلسه شورای معاونان پژوهش، گردهمایی کارگزاران پژوهشی، اجلاسیه تقدیر از کتابداران المصطفی و نکوداشت محققان و پژوهشگران برتر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

آقای قلی‌زاده در پایان با تاکید بر تشکیل چهار کمیته برای پیگیری امور هفته پژوهش المصطفی، خاطرنشان کرد:‌ هفته پژوهش المصطفی از هجدهم آبان با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز و روز ۲۳ آبان با برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه اعضای ستاد هفته پژوهش المصطفی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان نیز از نماد گرامی‌داشت هفته پژوهش المصطفی رونمایی به عمل آمد.