رئیس المصطفی در جمع مدیران حوزه‌های علمیه هندوستان:

ملت فلسطین حق مشروع مبارزه با صهیونیست‌ها را دارد

شماری از مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران هندوستان ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مدیران حوزه‌های علمیه هندوستان، ابراز داشت: امیدواریم این سفر برکات ارزشمندی برای شما و حوزه‌های علمیه هندوستان در پی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به فجایع تلخ غزه و آرزوی علو درجات برای شهدای فلسطین و لبنان، اظهار داشت: حقیقت تلخ قربانی شدن هزاران کودک و انسان بیگناه در فلسطین مظلوم در برابر چشم جهانیان، معرف نظام ظالمانه حاکم بر جهان است تا جایی که قدرت‌های جهانی به حمایت از ظالم روی آورده و نهایت پشتیبانی را برای کشتار بیشتر مردم مظلوم فلسطین فراهم می‌نمایند.

وی ادامه داد: داستان فلسطین از ۷ اکتبر آغاز نشد و شرایط امروز نتیجه بیش از هفتاد سال اشغالگری رژیم صهیونیستی است. بنابر همه قوانین بین‌المللی، ملت‌ها حق دفاع در برابر اشغالگران را دارند. آیا کسی حق دفاع مردم تحت اشغال نازی‌ها در جنگ جهانی دوم را زیر سوال می‌برد؟ رژیم صهیونیستی بر اساس ضوابط بین‌المللی و قطعنامه ۲۴۲ سازمان ملل، رژیم اشغالگر به شمار می‌آید و ملت فلسطین حق مشروع برای مبارزه با صهیونیست‌ها را دارد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به صدها سال سلطه ظالمانه استعمارگران بر ملت‌های جهان، یادآور شد: مردم هندوستان ده‌ها سال تازیانه تلخ استعمار را تحمل نموده‌اند و به خوبی مفهوم تصاحب منابع و سرزمین‌های ملتی توسط یک دولت استعمارگر را درک می‌کنند. بخش زیادی از افرادی که در زمان جنگ جهانی دوم زیر پرچم انگلستان کشته شدند، سربازان هندوستانی بودند. این شرایط در افریقا، امریکای لاتین و بخش‌های مختلف آسیا به اشکال مختلف رقم خورده است و حدود ۱۳۰ کشور جهان مستقیما سال‌ها مستعمره دولت‌های غربی بودند.

وی در ادامه به برخی جنایات دولت‌های استعمارگر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۵ یک و نیم میلیون الجزایری به گناه استقلال طلبی، توسط دولت فرانسه کشته شدند و به همین جرم نیز دو میلیون ویتنامی توسط آمریکایی‌ها قتل عام شدند. دولت‌های غربی چگونه می‌توانند مدعی حقوق بشر باشند در حالی که بیشترین زیان به بشریت از جانب آنان بوده است. غرب نظام خانواده را نابود ساخت و بیشترین ستم را به زنان و کودکان روا داشت تا جایی که در برخی از این کشورها تا هشتاد درصد فرزندان خارج از چهارچوب خانواده به دنیا می‌آیند.

رئیس المصطفی با اشاره به نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم غاصب صهیونیستی، تصریح کرد: امروز نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وقاحت خود را نماینده تمدن در جنگ مقابل بربریت می‌نامد، در حالی که آنان نماینده توحش در تاریخ هستند. ما نمی‌توانیم چشم خود را بر حقایق این عالم ببندیم و دور از وقایع این جهان، سرگرم امور روزمره خود باشیم. این نگاهی است که توسط انقلاب اسلامی و امام راحل دنبال شد و دلیل اصلی دشمنی بی‌پایان دولت‌های استکباری با جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

وی انقلاب اسلامی را حامل یک سخن تازه و حرفی جدید برای بشریت دانست و گفت: هرچند این پیام توسط بسیاری افراد منصف غیرمسلمان درک شد؛ اما متاسفانه برخی مسلمانان از پذیرش آن سرباز زدند. امروز حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی رسالت تبیین این گفتمان انسانی و اخلاقی به عالم را عهده‌دار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با تاکید بر اهمیت عرصه جهاد تبیین، اذعان داشت: این رسالت بزرگی است که هم‌اکنون بر عهده ما قرار داده شده است و باید تلاش نماییم به تکلیف خود عمل نماییم. البته تلاش در راه خدا با سختی‌هایی همراه است که به استقامت نیاز دارد و عنایات الهی و حقیقت باطنی جهان نیز با افرادی خواهد بود که در این مسیر بردبار هستند.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان به بیان برخی نکات و مطالب پیرامون مسائل مرتبط با نمایندگی جامعةالمصطفی در هند و حوزه‌های علمیه این کشور پرداخت.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی رئیس مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی گزارشی از برنامه‌های این مرکز ویژه مدیران مدارس و حوزه‌های علمیه هندوستان ارائه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری، نماینده جامعةالمصطفی در هند نیز در بخشی از این جلسه آخرین وضعیت مدارس علمیه در این کشور را تشریح نمود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدکلب جواد نقوی، دبیرکل مجلس علمای هند و امام جمعه لکهنو، حجت الاسلام والمسملین عابدی از علمای هندوستان و نماینده مدیران حوزه‌های علمیه هندوستان در این جلسه، ضمن تقدیر از خدمات نمایندگی جامعةالمصطفی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پیرامون مسائل مرتبط با مدارس علمیه در هندوستان پرداختند.