رئیس المصطفی در دومین گردهمایی خانواده فاطمی:

جهان امروز بیش از هر زمان آماده دریافت پیام عدالت‌محور و ظلم ستیز الهی است

دومین گردهمایی خانواده فاطمی با حضور پرشور کارکنان جامعةالمصطفی العالمیه به همراه خانواده، شب گذشته در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

رئیس جامعةالمصطفی در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه رجب و اعیاد و موالید این ماه شریف به ویژه ولادت باسعادت امام محمد باقر(علیه السلام) اظهار داشت: جا دارد یاد همه حق داران از صدر اسلام تا کنون از جمله امام راحل(قدس سره)، شهدای اسلام به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهید سیدرضی موسوی و همه شهدای جبهه مقاومت را گرامی بداریم و با خون‌ پاک شان پیمان ببندیم که در مسیر نورانی آنان، ثابت قدم باشیم.

وی مناسبت برگزاری این گردهمایی را تکریم از همسران و فرزندان کارکنان جامعةالمصطفی دانست و ابراز داشت: ما صمیمانه قدردان زحمات، تلاش‌ها و همراهی شما خانواده‌های عزیز هستیم. قطعا شما عزیزان در اجر و ثواب هر خدمتی که در این نهاد ارزشمند در عرصه جهانی صورت می‌گیرد، شریک و سهیم هستید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با تأکید بر لزوم موضع‌گیری در برابر فرهنگ منحط و غیرالهی تمدن مادی، خاطرنشان کرد: به یاد داریم سال گذشته در چنین روزهایی چگونه جبهه سلطه و استکبار جهانی و ایادی آن در برابر گفتمان الهی انقلاب اسلامی صف آرایی کرده بودند. همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند، در مسئله زن و خانواده، تمدن مادی به بشریت بدهکار است و بیشترین ظلم و ستم در سایه این فرهنگ و تمدن، بر زنان و حقوق آنان روا داشته شده است. با این وجود تمدن مادی، با وقاحت امروز در جایگاه طلبکار قرار گرفته است و دیگران را مواخذه می‌نماید.

وی بی‌عدالتی، تبعیض و گرفتاری در ظلمت را از پیامدهای نگاه مادی به جهان و به فراموشی سپردن حقیقت قدسی عالم دانست و گفت: تنها یک نسخه‌ی بدیل برای نجات عالم از این وضعیت وجود دارد و خدای متعال این منت را بر ما نهاده است تا پرچمدار تمدن الهی، معنوی و اخلاقی عدالت‌گستر در جهان باشیم.

رئیس جامعةالمصطفی، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را یک انسان کامل خواند و تصریح کرد: درجه و جایگاه هر انسان به ایمان و عمل اوست. فاطمه زهرا(سلام الله علیها) شخصیتی مومن، عالمه، باتقوا و عفیف و در اوج ایمان به خدا بود. این بانوی بزرگوار هم در صحنه زندگی شخصی و هم در عرصه فعالیت اجتماعی، یک اسوه و الگو و از نمادهای تمدن اسلامی است.

وی زبان را از ذکر الگوهای تمدن منحط غربی شرمسار دانست و افزود: در حالی تمدن مادی اهانت آزادانه به کتاب مقدس حدود دو میلیارد انسان را به عنوان یکی از اصول تمدنی خود معرفی می‌نماید که سوزاندن پرچم یک گروه منحرف اخلاقی را به نام نفرت افکنی، با شدیدترین مجازات پاسخ می‌دهد. چقدر باید ارزش‌ها و حقایق جهان وارونه شده باشد که بشریت به این مصیبت گرفتار گردد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی جامعةالمصطفی را مفتخر به پرچمداری از گفتمان تمدن نوین اسلامی استوار بر معنویت و عدالت خواند و یادآور شد: آثار این تمدن الهی امروز در اقصی نقاط عالم از افریقا تا امریکای لاتین و از جنوب شرق آسیا تا دورترین نقاط جهان، به برکت تلاش‌ها و خدمات شما برافراشته گردیده و هزاران دل مشتاق و قلب علاقه‌مند به مرکز و کانون این گفتمان نورانی وارد شده است و این پیام را از این نقطه به سراسر عالم منتشر می‌نمایند. یقینا خانواده‌های شما سهم بزرگی در این موفقیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به ستم‌های فراوانی که بشریت از جانب تمدن مادی متحمل شده است، ابراز داشت: از حدود دویست کشوری که در صحنه جغرافیای رسمی جهان وجود دارد، بیش از ۱۳۰ کشور مستقیماً گرفتار استعمار بوده‌ و صدها سال منابع و فرهنگ آنان مورد غارت و تاراج قدرت‌های سلطه‌گر بوده است. استعمارگران دیروز، مدعیان امروز مدنیت و حقوق بین الملل هستند و به نام حمایت از تجارت جهانی، کشورهای مظلوم را مورد تجاوز نظامی قرار می‌دهند.

رئیس المصطفی با تشریح توطئه تشکیل حکومت جعلی اسرائیل به عنوان پایگاه تمدن غربی در منطقه غرب آسیا، ابراز داشت: همانگونه که رئیس جمهور امریکا به صراحت بیان کرده است؛ اگر رژیم جنایتکار صهیونیستی امروز وجود نداشت نیز دولت‌های سلطه‌گر به دنبال تأسیس آن بودند. رژیم صهیونیستی پایگاه تمدن مادی سلطه‌جو در منطقه ماست که برای حفظ تسلط خود آن را پدید آورده‌اند.

وی جهان امروز را بیش از هر زمان آماده دریافت پیام عدالت‌محور و ظلم ستیز الهی دانست و گفت: انتقال این پیام رسالت ماست و طبیعی است در این مسیر با سختی‌ها و مشکلات که بخشی از امتحان و آزمایش الهی است، مواجه گردیم. اما یقینا، نصرت الهی نزدیک است و نباید از این رخدادها واهمه داشت زیرا خدا با مومنان است و هیچ قدرتی بالاتر از اراده الهی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی حضور و نقش‌آفرینی مردم بود که در چهره انتخابات خود را به نمایش گذاشت. با گذشت حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران که در گذشته هیچ آشنایی با صندوق رای نداشت، تقریباً هر سال یک انتخابات باشکوه را برگزار نمود.

وی سلسله منحوس پهلوی را مزدور و عامل بیگانگان خواند و افزود: امام راحل نظامی را تأسیس کرد که نقش‌آفرینان اصلی آن مردم هستند و در همه مقاطع حساس، از جمله انتخابات، با حضور باشکوه خود معادلات را تعیین کرده‌اند.

رئیس جامعةالمصطفی، انتخابات را رکن اساسی انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت: آنچه به نام دموکراسی در عالم ارائه می شود، رقابت میان صاحبان ثروت و رسانه است و مردم در آن نقشی ندارند. قطعاً شیاطین در این دوره بیش از گذشته تلاش می‌نمایند مانع حضور باشکوه مردم شده و با پمپاژ نامیدی و دلسرد نمودن ملت، به اهداف شوم خود دست یابند اما به لطف الهی، این کشور و نظام بارها در معرض انتخاب مردم قرار گرفته است و همواره مردم از این آزمون‌های الهی موفق و سربلند خارج شده اند.