بازدید رئیس هیئت‌امنای شورای علمای مسلمان لبنان از جامعةالمصطفی

شیخ غازی الحنینه ضمن حضور در جامعه المصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ غازی الحنینه ضمن حضور در جامعه المصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیة در دیدار شیخ غازی الحنینه، رئیس هیئت‌امنای شورای علمای مسلمان لبنان، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه‌السلام، گزارشی از فعالیت‌های جامعه المصطفی در عرصه بین‌الملل ارائه کرد و گفت: پیروانی از ادیان و مذاهب مختلف اسلامی از ۱۳۰ ملیت جهان، در جامعه المصطفی حضور دارند.

وی به تأسیس مرکز ویژه خواهران و برادران اهل‌سنت در نمایندگی جامعه المصطفی در گلستان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نمایندگی جامعه المصطفی در گلستان، ضمن میزبانی از پیروان مذاهب مختلف اسلامی، آموزه‌های دینی را مبتنی بر فقه و مکتب کلامی پیروان مذاهب ارائه و مباحث را به‌صورت تقریبی و مقارن تبیین می‌کند.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که بخش قابل‌توجهی از دانش‌پژوهان جامعه المصطفی از برادران اهل‌سنت هستند، اظهار داشت: فعالیت‌های نمایندگی جامعه المصطفی در استان گلستان، تجلی وحدت و همدلی اسلامی پیروان مذاهب مختلف است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی در ادامه گزارشی از ترکیب جمعیتی نمایندگی‌های جامعه المصطفی در سراسر جهان ارائه کرد و یادآور شد: تقریب، وحدت اسلامی و محبت و دوستی میان پیروان مذاهب، سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت تقویت وحدت و برادری، ایجاد تفرقه و جنگ داخلی در میان مسلمانان را از توطئه‌های شوم استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی توصیف کرد و ابراز داشت: جامعة المصطفی همواره در تلاش است تا نسلی را تربیت کند که از صمیم قلب به وحدت و برادری امت رسول الله(ص) اعتقاد داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی گزارشی از ۱۷۰ رشته و گرایش علمی در جامعه المصطفی ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: بخش قابل‌توجهی از جمعیت دانش‌پژوهان جامعه المصطفی را خواهران، از ملیت‌های مختلف جهان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: جامعةالمصطفی در کنار آموزش‌های بلندمدت، با راه‌اندازی مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی، میزبان اندیشمندان و علاقه‌مندان به آشنایی با معارف ناب الهی از سراسر جهان است.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه مجازی المصطفی، این مهم را بستری ارزشمند برای میزبانی غیر حضوری از دانش‌پژوهان بین‌المللی توصیف کرد و یادآور شد: جامعة المصطفی آمادگی دارد تا میزبان دانش‌پژوهان و دانشجویانی از سرزمین‌های اسلامی به‌ویژه کشورهای سوریه، لبنان و فلسطین باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ارائه رشته‌های علوم‌انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی در کنار رشته‌های علوم اسلامی، را از افتخارات جامعه المصطفی برشمرد و اظهار داشت: تربیت نسل معتقد به وحدت میان امت اسلامی و دلسوز امت رسول‌الله (ص) از جمله اهداف جامعه المصطفی است؛ تا بتواند سفیران صلح، دوستی و برادری میان امت اسلامی را تربیت نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی در بخش پایانی سخنان خود، بر اهمیت تقویت همکاری جامعة المصطفی و شورای علمای مسلمان لبنان تأکید کرد.

شیخ غازی الحنینه نیز در ادامه این دیدار ضمن تبریک سالروز ولادت رسول رحمت و مهربانی محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، از میزبانی پیروان مذاهب مختلف اسلامی توسط جامعه المصطفی العالمیة تقدیر نمود و اظهار داشت: در اجتماعی که با حضور علمای شیعه و سنی لبنان برگزار شد، همه جریانات بر لزوم تقویت وحدت و برادری در سرزمین‌های اسلامی تأکید کردند.

وی با بیان این که علما و اندیشمندان لبنان در کنار وحدت اسلامی بر وحدت ادیان ابراهیمی برای مقابله با دین ستیزی نیز تأکید دارند، اظهار داشت: تفکر تکفیری و وهابی که بر برخی از سرزمین‌های اسلامی سایه افکنده، به فکر تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف در میان امت رسول‌الله(ص) است.

رئیس هیئت‌امنای شورای علمای مسلمان لبنان فعالیت‌های تقریبی و وحدت‌آفرین جامعه المصطفی را افتخاری برای امت اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: حضور دانش‌پژوهانی از مذاهب مختلف اسلامی در جامعه المصطفی و تأکید ایشان بر تقریب و وحدت در میان امت رسول‌الله(ص)، مایه مباهات، خرسندی و افتخاری برای جهان اسلام است.

شیخ غازی الحنینه با بیان این که علی‌رغم گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، گفتمان اسلام همچنان در سراسر جهان می‌درخشد، اظهار داشت: نیاز است تا ضمن بسط و گسترش وحدت اسلامی و حضور پرشور جامعه المصطفی در کشورهای اسلامی، شاهد تقویت بیش‌ازپیش همیاری و همدلی علمای اسلام باشیم.