به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان؛

مدیریت و برنامه‌ریزی در زندگی طلاب در بعد تحصیلی بررسی شد

نشست علمی «مدیریت و برنامه ریزی در زندگی طلاب در بعد تحصیلی»، در نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان برگزار شد.

نشست علمی «مدیریت و برنامه ریزی در زندگی طلاب در بعد تحصیلی» در مدرسه عملیه بقیة الله(عج) ولایت هرات از مدارس همکار نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در با مشارکت ۴۰ نفر از اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد.

اکبری در ابتدای این نشست ضمن بررسی انواع نگاه به انسان از نظر مدیریتی اظهار داشت: از نظر مدیریتی یک انسان می‌تواند نگاه‌های متفاوتی داشته باشد، مانند؛ انسان اقتصادی؛ یعنی تمام برنامه‌ریزی و اهداف تعیین شده انسان برای رسیدن به سرمایه و پول می‌باشد.

وی افزود: نوع دوم نگاه اداری به انسان توسط نئوکلاسیک ها مطرح شد؛ یعنی روابط انسانی پیشرفته‌تر به گونه‌ای که در ادارات به عواطف انسانی کارکنان و کارمندان هم توجه گردد و ما هم باید در حوزات علمیه بر علاوه‌ی تطبیق قواعد و قانون خودمان به نیازهای معنوی و عاطفی طلبه توجه داشته باشیم.

وی در ادامه به نگاه سیستمی به انسان‌ اشاره نموده و یادآور شد: این مکتب در سال ۱۹۶۰م توسط برتالینزی و بر اساس تفکر داروینیسم راه‌اندازی شد؛ یعنی مدیریت انسان‌ها مانند یک سیستم است، یعنی اگر کوچکترین اشتباه در یک بخش از سیستم باعث مشکل بزرگی در سطح کل سازمان شود، باید به تمام بخش های سیستم مثل بعد پژوهشی، فرهنگی و سایر  ابعاد نیز توجه نمود.

اکبری در پایان سخنان خود به نگاه الهی به انسان اشاره نمود و اظهار داشت: بر اساس این مبنا که «انا لله و انا الیه راجعون» است، با هر دیدگاهی باید رضایت خداوند متعال و اوامر او را مدنظر داشته باشی.