در جشن ازدواج طلاب جامعةالمصطفی تصریح شد؛

صداقت، تعهد، احترام و اطاعت مهمترین پایه‌های زندگی شیرین فاطمی

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی صداقت، تعهد، احترام و اطاعت را پایه های زندگی شیرین فاطمی و بهشتی دانست و گفت: اولویت در زندگی فاطمی توجه به خانواده است؛ لذا اوقات فراغت را باید با خانواده و به صورت مشترک سپری نمود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی، در جمع نو مزدوجین جامعه المصطفی ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، بر اهمیت بازسازی زندگی معنوی و الهی همسران تصریح و گزارشی از اقدامات مرکز امور خانواده جامعه المصطفی ارائه نمود و ابراز داشت: احصا آموزه های قرآنی مربوط به خانواده برای دوران پیش از زدواج، در حین انتخاب همسر و بعد از ازدواج از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی با تأکید بر این که زندگی سالم در محیط صمیمی، مشتاقانه و متعهدانه شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: زندگی سرشار از صداقت، راستی و درستی از پایه های زندگی فاطمی است.

وی بر جایگاه تعهد در زندگی فاطمی اشاره و احترام و اطاعت متقابل زن و شوهر را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: زن و شوهر در زندگی باید «قُرَّةِ أَعْیُن»، «هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُن‏» بوده مسائل همدیگر را متذکر و بپوشانند.

رئیس مرکز امور خانواده جامعةالمصطفی در تبیین فرازهایی از آیات الهی بر اهمیت مراقب و الگوپردازی زندگی طلاب در جامعه تصریح نمود و ابراز داشت: صداقت، تعهد، احترام و اطاعت پایه های زندگی را شیرین و زندگی را فاطمی و بهشتی می‌سازد.

وی با تأکید بر این که خانواده سالم و موفق خانواده ای است که اوقات فراغت را با هم دارند و اولویت اصلی آن خانواده است، اظهار داشت: اولویت در زندگی فاطمی توجه به خانواده است؛ لذا اوقات فراغت را باید با خانواده و به صورت مشترک سپری نمود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی در ترسیم دیگر پایه‌های مهم زندگی موفق اسلامی، حضور در کنار همسر در دوران سختی و مشکلات را از جمله این پایه ها برشمرد و اذعان داشت: به جای همدردی باید همدلی نموده، در مسیر حل مشکلات به صورت مشترک قدم های متعهدانه‌ای برداشت.

وی با بیان این که قدردانی و شکر عملی و زبانی مهربانی در محیط خانه را زیادتر و پایه های زندگی فاطمی را مستحکم می سازد، یادآور شد: حمد و ثنای الهی و دعا زبان شکر انسان را بارور می‌سازد.

رئیس مرکز امور خانواده جامعةالمصطفی به فرازهایی از روایات اسلامی و نقش معنویت، تدبیر و حکمت بانوان در خانه اشاره نمود و یادآور شد: خانه‌ای که سرشار از سلام، درود و انس زوجین نسبت به یکدیگر باشد، برکت از در و دیوار آن خانه سرازیر خواهد شد.

وی با اشاره به این که تعارضات، کشمکش‌ها و دعوا مولفه ای طبیعی و نمک زندگی است که باید در کوتاه ترین زمان حل شود، خاطرنشان کرد: کش دادن تعارضات به ماندگاری اختلافات دامن خواهد زد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی با بیان این که اعضای خانواده موفق فاطمی همواره به دنبال رشد و پیشرفت یکدیگرند، خاطرنشان کرد: منفی بافی نسبت به استعدادها و ظرفیت‌ها و نیز برچسب زدن‌های پلیدانه بدترین مانع پیشرفت انسان است.

وی بر اهمیت احترام به حریم شخصی تصریح و با خبر بودن زوجین از رمز گوشی یکدیگر را ضروری دانست و اذعان داشت: کمک به ارتباطات خانواده با جامعه برای حضور و نقش آفرین در میدان های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در چارچوب مسائل شرعی، به پایه های خانواده فاطمی استحکام می ورزد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی در پایان با بیان این که منتسبین به دین با دیگران متفاوت بوده، شما طلاب برای دیگر آحاد جامعه الگو هستید، تصریح کرد: انحراف شما انحراف جامعه را در پی خواهد داشت؛ لذا عقوبت گناه ما و شما بسیار سخت تر از دیگران خواهد بود.