دبیر مرکز مشاوران منطقه ای جامعةالمصطفی؛

خانه مومن مسجدی است که همواره باید پاک و منزه بماند

حجت الاسلام والمسلمین شهامت ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه « فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»، با بیان این که خانه مومن و خصوصا مومن طلبه مسجد است، گفت: در خانه مومنی که می خواهد بهشتی شود و بهشتی تربیت کند، زوجین باید از ادبیات خوب در قبال یکدیگر استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت، در جشن نو مزدوجین جامعةالمصطفی، ضمن گرامیداشت اعیاد ماه مبارک رجب و دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۲ بهمن را روز پرشکوه، فرخنده و به یادماندنی دوران‌ها توصیف نمود و اظهار داشت: ۱۲ بهمن یادآور سلحشوری عاشقانه ملت ایران در میزبانی از امام خمینی(ره) آن مرد بزرگ و تحول بخش تاریخ اسلام است.

دبیر مرکز مشاوران منطقه ای جامعةالمصطفی در ادامه با تأکید بر این که امروز میلیون ها انسان برای دفاع از اسلام و دفاع از غزه و مقاومت وارد میدان شده اند، اظهار داشت: تربیت مسلمان بیدار و مقاومی که در مطالعات قرانی سیر می‌کند، از آثار پرخیر و برکت انقلاب اسلامی است.

وی به روزگار تلخ کشتار ددمنشانه و باقصاوت زنان و کودکان فلسطینی اشاره نمود و با تأکید بر این که دوران جلادهای صهیونیستی قطعا به پایان خواهد رسید، اظهار داشت: برملا شدن چهره پلید سردمداران استکبار جهانی از مهمترین آثار عملیات طوفان الاقصی ملت فلسطین است. خون شهدای فسطین به درخت بیداری امت اسلام و جهانیان روح تازه ای دمید.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت اهتمام به مطالعه صحیفه امام و توجه به ابعاد اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) تأکید و به فرازهایی از آیات سوره نور اشاره نمود و ابراز داشت: سوره نور مملو از آیات با عظمت و تجلی جلال و شکوه محتوایی در رابطه با جایگاه خانواده موفق الهی است .

دبیر مرکز مشاوران منطقه ای جامعةالمصطفی به فرازهایی از آیه شریفه « فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»  اشاره نمود و با بیان این که خانه مومن و خصوصا مومن طلبه مسجد است، خاطرنشان کرد: مسجد أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا است؛ لذا خانه مومنین همچون مسجد باید پاک و منزه از تمام آلودگی ها باشد.

وی با تأکید بر این که خانه وصل به آسمان ولو در ظاهر کوچک باشد، مورد توجه اهالی آسمان به ویژه ذات اقدس الهی است، یادآور شد: خانه ای که «أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا» باشد، روح بهشتی در آن در جریان خواهد بود؛ چرا که خانه بهشتی «وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ» خواهد بود؛ همواره باید با وسواس مراقب آلوده شدن خانواده تراز فاطمی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت بر اهمیت توجه به نشاط روحی و اخلاقی در زندگی تصریح و تأکید کرد: در خانه مومنی که می خواهد بهشتی شود و بهشتی تربیت کند، زوجین باید از ادبیات خوب در قبال یکدیگر استفاده کنند؛ بسیاری از مشکلات خانواده به نبود ادبیات زیبا و فاخر زوجین در قبال یکدیگر بر می‌گردد.