در مجتمع آموزش عالی فقه تصریح شد؛

انفجار نور را بعد از پیروزی انقلاب در سراسر جهان میتوانیم ببینیم

 حجت الاسلام کریمیان مدیر کل رادیو و تلویزیون جهان اسلام عملیات طوفان الاقصی را بارزترین عملیات جبهه مقاومت فلسطین اشاره و به دستاوردهای این عملیات اشاره نمود و اظهار داشت: بازآفرینی هویت فلسطینی در میان مردم این سرزمین از برجسته ترین آثار عملیات طوفان الاقصی است.

 

وی با بیان این که این عملیات فلسطین را به موضوع نخست دنیا تبدیل نمود، یادآور شد: عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را با مشکلاتی روبرو ساخت و دنیا فهمیدند که شعارهای اسرائیلی از درون تهی است که شکست ناپذیری ارتش آن زیر سوال رفته است.

ایشان با بیان این که مردم مسلمان به ویژه نخبگان کشورهای اسلامی به موضوع فلسطین توجه ویژه ای داشتند، اظهار داشت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حداقل تا جند سال به عقب افتاد و دنیا فهمید کسی که مقاومت و تاب آوری داشته باشد، پیروز میدان نبرد خواهد بود.

استاد حوزه مقاومت و تاب‌آوری را از اصول حاکم بر جنگ‌های امروزی توصیف نمود و اذعان داشت: عملیات طوفان الاقصی زبونی رژیم صهیونیستی را به عینه ثابت نمود، به گونه ای که هم اکنون مدیریت نظامی و حتی سیاسی رژیم صهیونیستی توسط امریکایی ها کنترل می شود.

کریمیان توقف جنگ و آزادی اسرا را مهمترین شرط جبهه مقاومت فلسطین دانست و افزود: با توجه به هزینه های بالای نظامی عملیات طوفان الاقصی بر روی دست رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب مثل گذشته قادر به حمایت های لجستیکی نظامی نیست.

کارشناس ارشد رادیو و تلویزیون ترور و شهادت فرماندهان حماس را از راهبردهای جدید رژیم صهیونیستی برشمرد و با بیان این که رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف تعیین شده نرسیده است، یادآور شد: مقاومت بعد از ۴ ماه جنگ هنوز ۸۵ درصد امکاناتش آماده عملیات بوده، رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ هزار مجروح که ۸ هزار قطع عضوی داشته است. بر اساس بر آوردهای صورت گرفته حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند.

سخنران مراسم با تأکید بر این که تبلور اندیشه انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت فلسطین، این جبهه را به مرحله ای رسانده که یک گروه در مقابل ابرقدرت های نظامی جهان ایستادگی نموده است، خاطرنشان کرد: شهادت هزاران زن و بچه فلسطینی لکه ننگی بر کالبد رژیم صهیونیستی بوده، صبر و ایستادگی و مقاومت فلسطینیان جهانیان را به تعجب وا داشته است، اظهار داشت: در روزگاری که تنها با حرکت نیروی دریایی امریکا دولت ها سرنگون می شد، انصار الله یمن در کنار ملت فلسطین ایستادگی و مقاومت مثال زدنی را رقم زده است.

وی با بیان این که تمام حرکت‌های امریکا و رژیم صهیونیستی به دور از عقلانیت و راهبرد موثر دنبال می شود، خاطرنشان کرد: کاری که حزب الله لبنان با اسرائیل می کند، بسیار سخت تر و خطرناک تر از آسیب هایی است که حماس می زند؛ وحدت میدان مقاومت و یکپارچگی آن علیه جبهه مقاومت از مهمترین دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی است.

حجت الاسلام کریمیان در ادامه با تأکید بر این که دوران انقلاب اسلامی دوران افول امریکاست و دنیای امروز با دنیای دیروز تفاوت های چشم گیری دارد، یادآور شد: عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین جذب و سرازیری سرمایه های خارجی به سمت رژیم صهیونیستی را با مشکلات جدی روبرو ساخته است.

وی  با بیان این که صبر استراتژیک جبهه مقاومت بسیار زیاد است و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی عموماً با زبان روزه در صحنه های نبرد حق علیه حضور می یابند، تصریح کرد: انصار الله یمن در جنگ گذشته که علیه کشور یمن تحمیل شد، هیچگاه تنگه باب المندب را نبست؛ ولی امروز با توجه به نسل کشی رژیم صهیونیستی، یمنی‌ها اقتصاد دنیا را در دفاع از مردم فلسطین به خوبی تحت تاثیر قرار داده‌اند.

مدیر کل رادیو و تلویزیون جهان اسلام به دستاوردسازی‌های رژیم صهیونیستی در مقابل سلحشوری های جبهه مقاومت فلسطین اشاره نمود و اذعان داشت: تشکیل گنبد سیاسی با حضور و مشارکت کشورهای غربی، از جمله راهبردهایی است که توسط رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام کریمیان شکاف های سیاسی و اجتماعی در میان سران رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: فقدان انگیزه در میان نیروهای نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی وضعیت به هم ریخته ای را پیش رویش قرار داده، رژیم صهیونیستی هیچ طرحی برای آینده جنگ ندارد.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیات و روایات با تأکید بر این که کسانی که تکیه و امید به خدا داشته باشند، پیروز خواهند شد، اظهار داشت: میدان مقاومت تنها به ذات اقدس الهی تکیه نموده، تمام معادلات را به خدای متعال سپرده است. جبهه حق بارها و بارها شاهد عنایات الهی بوده است.