دیدار رئیس اوقاف و امور خیریه با مدیران مدارس علوم دینی تانزانیا

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر به تانزانیا، با مدیران مدارس علوم دینی این کشور دیدار کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر به تانزانیا، با مدیران مدارس علوم دینی این کشور دیدار کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، حجت الاسلام و المسلمین تقوی نماینده المصطفی و مدیران مدارس علوم دینی از شهرهای مختلف حضور داشتند.

مدیران مدارس علوم دینی شامل مدرسه تابعه المصطفی، مدرسه پیوسته امام صادق شهر دارالسلام ، مدرسه پیوسته امام رضا منطقه اکویریری، مدرسه پیوسته سید الشهدا شهر موشی، مدرسه پیوسته ابوالفضل العباس شهر تانگا، مدرسه پیوسته اهل البیت شهر کیگوما، مدرسه همکار بلال مسلم میشن شهر دارالسلام ، مدرسه قرآنی جامعه المصطفی زنگبار، مدرسه قرآنی فاطمه الزهرا کیگامبونی و مدارس دیگر حضور داشتند.

در ابتدا مدیر نمایندگی المصطفی حجت الاسلام و المسلمین تقوی نسبت به معرفی مدارس علوم دینی پرداختند و نوع فعالیت و همکاری آنها با المصطفی را تشریح کرد.

در ادامه مدیر هر مدرسه به معرفی خود و فعالیت‌های مختلف مدارس اشاره نمود.

در انتها حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی ضمن تشکر و سپاس، ابلاغ سلام از جانب رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و به نقش علما و متولیان علوم دینی در کشور تانزانیا تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: با مروری اجمالی بر آيه ها و روايات مشخص ميگردد، فعاليت و مأموريت حوزه های علميه بنا بر رسالتشان، برای هدايت انسانها در کل گيتی هستند و هيچگونه، مرز جغرافيايی و سياسی آن را محدود نمي سازد. همچنان که امام خمينی(ره)، بنيانگذار انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب، بر رسالت جهانی حوزه های علميه تأکيد دارند. حضور حوزه های علميه در محيط های تقريبی و وحدت جهان اسلام، ورود به محيطهای متلاطم و پيچيده است، محيطی که در آن تهديدهای وفرصتهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سياسی آنها را از يک سو با چالشها و مشکلات سهمگين و از سويی ديگر باظرفيتهای گسترده و نامتعارف مواجه ميسازد.حوزه های علميه جهت تحقق آرمان خود برقراری نظام جهان شمول اسلام، تشکيل امت واحده‌ی جهانی در سراسر گيتي باپيشوايي صالحان و مستضعفان، با تبلور ارزشهای اسلامی در زندگی بشر، آزادی کامل انسان از انواع قيدها، اسارتها فکری، زائد، مخرب، پايان مناقشه ها و رفع مخاصمات، تأمين ثبات، آرامش، امنيت در جوامع نيازمند حضوری توانمند در سطح فراملی و بین المللی است.