آیین تعمم جمعی از طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی

همزمان با اعیاد ماه شعبان، مراسم تعمم جمعی از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی با حضور رئیس جامعةالمصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این مراسم ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی فصل تازه ای از معادلات جهانی را رقم زد که هر روز ابعاد این حقیقت بیشتر روشن می‌شود. این انقلاب، حامل یک پیام جهانی برای همه حقیقت جویان، آزادی‌خواهان و معنویت طلبان عالم است.

وی با تبریک اعیاد و موالید بابرکت ماه شعبان، ادامه داد: ماه‌های رجب و شعبان مقدمه‌ای جهت کسب آمادگی برای ورود به ماه رمضان است و در ادعیه و روایات، به این دو ماه سفارش فراوانی شده است تا از همه لحظات آن برای رشد و سعادت معنوی خود استفاده نماییم.

رئیس جامعةالمصطفی با تقدیر از خدمات و دستاوردهای مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، ابراز داشت: علوم انسانی، از دسته علوم فرهنگی و تمدن ساز است. طبیعتاً علوم انسانی تولید شده توسط تمدن مادی، بر مبنا و پیش‌زمینه‌های فکری بنیان‌گذاران آن شکل گرفته است. مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی، ارائه الگوی تمدنی جدید به بشریت است و تمام مخالفت‌ها و دشمنی‌های قدرت‌های سلطه‌گر نیز از همین مسئله نشأت می‌گیرد.

وی با تأکید بر سلطه‌جویی تمدن مادی و نگاه سخیف آنان نسبت به بشریت، اظهار داشت: علوم انسانی برای ارائه یک تمدن جدید الهی و معنوی، نقش زیرساختی دارد و فراگرفتن این علوم بخشی از رسالت مهم یک طلبه و پرچمدار اندیشه اسلامی به شمار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، با اشاره به مفاد آیه نفر، فراگیری معارف الهی و نشر آن را یک تکلیف الهی خواند و گفت: تفقه در دین یک رسالت مهم است و پوشیدن لباس مقدس روحانیت نیز اعلام رسمی آمادگی برای خدمت گزاری در این مسیر نورانی است. البته این رسالت اقتضائاتی از جمله خوب آموختن، عمل به علم و نشر آن دارد.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان درگیری میان جبهه حق و باطل را سنت دیرینه این عالم دانست و تصریح کرد: امروز نیز این درگیری با روش‌های جدید وجود دارد و وظیفه ما آگاهی بخشی و انذار مردم نسبت به آن است. عالم دینی ابتدا باید خود نسبت به باورهای الهی پایبند باشد و سپس دیگران را در این مسیر نورانی هدایت نماید. علم و عمل و خدمت، سه وظیفه‌ی مهم و رسالت اصلی روحانیون است.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، اهتمام به حفظ هویت حوزوی را از ویژگی‌های راهبردی این مجتمع برشمرد و اظهار داشت: هرچند خاستگاه علوم انسانی از غرب است، اما طلاب ما با توجه به اهمیت تمدنی این علوم و با حفظ و عنایت خاص به شئون، هویت و رسالت حوزوی خود، به تحصیل در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی اشتغال دارند.

گفتنی است در پایان این جلسه، طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی به دست رئیس جامعةالمصطفی به لباس مقدس روحانیت مشرف شدند.