نخستین اجلاسیه مدیران و سردبیران نشریات علمی جامعةالمصطفی

اجلاسیه مدیران و سردبیران نشریات علمی جامعةالمصطفی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد.

رئیس جامعةالمصطفی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران نشریات علمی المصطفی، به بیان نکاتی پیرامون نشریات و مقالات علمی در جامعةالمصطفی به منظور دستیابی به جایگاه مرجعیت علمی در حوزه‌های دانشی مرتبط با این نهاد علمی بین‌المللی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به گام‌های بسیار خوبی که در زمینه نشریات علمی المصطفی، طی سال‌های اخیر برداشته شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود همچنان مسیر طولانی در پیش روی ما قرار دارد و باید به منظور کیفیت بخشی نشریات علمی المصطفی در طراز بین المللی و مرجعیت علمی، چاره‌اندیشی گردد.

در ادامه، معاون پژوهش جامعةالمصطفی با تشکر از حضور مدیران و سردبیران نشریات علمی المصطفی در این اجلاسیه، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه به منظور دریافت نظرات مسئولان نشریات و ارائه چشم‌اندازی از آینده نشریات علمی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسملین عابدی نژاد، حمایت از تدوین مقالات را یکی از راهبردهای معاونت پژوهش المصطفی برشمرد و اظهار داشت: برخی نشریات تخصصی ما که باید به نشریات علمی ارتقا یابند، در مسیر خود با موانعی مواجه هستند که باید برای رفع آن تدبیر شود.

معاون پژوهش المصطفی عدم تعادل در حوزه‌های دانشی را یکی از مسائل نشریات علمی المصطفی خواند و ابراز داشت: ایجاد توازن زبانی و جغرافیایی در نشریات یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت است و باید برای ایجاد این توازن اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این اجلاسیه گزارشی از وضعیت نشریات علمی المصطفی و میزان مشارکت اساتید و دانش‌پژوهان المصطفی در تدوین مقالات ارائه شد و سپس تعدادی از مدیران و سردبیران نشریات علمی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان رئیس جامعةالمصطفی ضمن تشکر از حضور و مشارکت مدیران و سردبیران نشریات حاضر در جلسه، به جمع‌بندی مطالب بیان شده و تبیین نکات تکمیلی پرداخت.