اختتامیه بیست و نهمین جشنواره قرآنی حدیثی در نمایندگی افغانستان

آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره قرآنی-حدیثی المصطفی در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان برگزار شد.

آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید عبدالحمید ثابت ریاست نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان، مدیران مدارس علمیه، قاریان دارالقرآن ها، طلاب و کارمندان نمایندگی برگزار گردید.

مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط آقای حجت الله پیشه‌ای آغاز شد.در ادامه آقای امینی گزارشی از فرایند برگزاری جشنواره ارائه نمود وگفت: این جشنواره در مقایسه با جشنواره‌های قبلی باشکوه‌تر، گسترده‌تر و جامع‌تر برگزار گردید و بیش از ۵۲۳۹ نفر از ۱۳ ولایت و ۱۴۸ مرکز آموزشی در این جشنواره شرکت نمودند.

سپس آقای عبدالشکور فلاح رئیس هیئت داوران جشنواره به ایراد سخن پرداخت، ایشان ضمن تشکر از ریاست نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان که نسبت به فعالیت‌های قرآنی اهتمام ویژه دارد، اظهار داشت: مردم مسلمان افغانستان نسبت به قرآن و معارف قرآنی علاقمندی ویژه دارد. ایشان پرداختن به جوانب مختلف علوم قرآن را از نکات مثبت بیست و نهمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی دانست.

سپس آقای شوکت‌علی حیدری نفر اول رشته قرائت تحقیق در این دور از جشنواره به قرائت قرآن پرداخت.

قاری امان‌آلله احمدی سخنران بعدی بود، ایشان بیست و نهمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی را گامی بزرگ در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی دانست.

آقای سید مجتبی جوادی حافظ کل قرآن کریم و از قاریان کشوری، آیاتی چندی از کلام الله مجید را قرائت نمود.

سخنران پایانی این محفل قرآنی آقای مظفر بود. ایشان ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره و ریاست نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان؛ اظهار داشت که قرآن کتاب آسمانی و راهنمای زندگی است و نباید نسبت بدان نگاه سطحی داشته باشیم.

وی بیان داشت که امام علی(علیه السلام) در وصف قرآن کریم فرموده است: «و فیه ربیع القلب، و فیه ینابیع العلم و ما للقلب جلاء غیره». براین اساس قرآن برای قلب و جان انسان حکم بهار را دارد و هر انسانی هرگاه احساس کند که قلب و جانش مکدر شده است، باید سراغ قرآن برود.

در اخیر از ممتازین بیست و نهمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی ۱۴۰۲ توسط جوایز نفیس تقدیر به عمل آمد.