گرامیداشت یاد مترجم فقید سفارت ایران در مسکو و تهران

یاد و خاطره دکتر "حسین جهانگیری آذر" مترجم ارشد سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، در آیین هایی در مسکو و تهران گرامی داشته شد.

در آیینی که به دعوت و با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، همکاران و ایرانیان علاقه مند به مرحوم دکتر جهانگیری آذر ضمن قرائت فاتحه، علو درجات را برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال مسألت کردند.

در این آیین که در مسجد خاتم الانبیا (ص) مسکو برگزار شد، جمعی از دیپلمات ها و مدیران نهادهای ایرانی مستقر در مسکو حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رسول عبداللهی نماینده «جامعة المصطفی العالمیة» در مسکو در سخنانی در این آیین ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث، به تبیین ویژگیهای انسان سعادتمند پرداخت و از تقوا، پرهیز از غرور، بهره‌گیری از نعمت عقل و خرد، خودداری از هرگونه فساد و غوطه وری در مال و قدرت و اهتمام به نماز اول وقت به عنوان ملزومات عاقبت به خیری و سعادت انسان یاد کرد.

این آیین با قرائت آیاتی از قرآن کریم و خواندن مناجات شعبانیه ادامه یافت و پایان بخش آن اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی بخت‌آور رئیس مرکز اسلامی مسکو بود.

مرحوم حسین جهانگیری آذر پانزدهم بهمن‌ماه در اثر ایست قلبی هنگام ورزش جان به جان آفرین تسلیم کرد و پیکر وی، پس از تشییع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برای خاکسپاری به تهران منتقل شد.

پیکر مترجم فقید سفارت ایران روز جمعه ۲۰ بهمن ماه در قطعه ۸۳ بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد و مجلس بزرگداشتی نیز از طرف خانواده، روز یکشنبه ۲۲ بهمن در مسجد امیرالمؤمنین (ع) واقع در میدان تجریش تهران برای شادی روح آن مرحوم برپا شد.