بازدید مدیران معاونت امور زنان ریاست جمهوری از جامعةالمصطفی

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی، در جلسه ای با معاونان مرکز امور زنان ریاست جمهوری خدمت به بهترین بندگان خدا را بسیار ارزشمند توصیف نمود و اظهار داشت: خدمت در جایی که خدمت به دین خدا باشد، بهترین مسیری است که انسان می تواند در ان گام بردارد. رئیس مرکز امور خانواده های جامعةالمصطفی از نگاه […]

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی، در جلسه ای با معاونان مرکز امور زنان ریاست جمهوری خدمت به بهترین بندگان خدا را بسیار ارزشمند توصیف نمود و اظهار داشت: خدمت در جایی که خدمت به دین خدا باشد، بهترین مسیری است که انسان می تواند در ان گام بردارد.

رئیس مرکز امور خانواده های جامعةالمصطفی از نگاه خدمت محور بدنه دولت و شخص رئیس جمهور تقدیر نمود و ضمن اشاره به گستره دانش آموختگان جامعه المصطفی در جای جای جهان، حرکت علمی و گفتمانی جامعةالمصطفی در عرصه بین الملل را بسیار ارزشمند و حائز اهمیت توصیف نمود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های مرکز امور خانواده ها، به اقتضائات فعالیت آموزشی خانواده محور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: بحث سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در امور خانواده، میزبانی از طلاب جدید الورود، ارائه آموزش های دوره اختبار، ساماندهی مسکن و پیگیری اسکان طلاب متاهل، پیگیری مباحث فرهنگی و تربیتی خانواده ها و … از برجسته ترین محورهای فعالیت مرکز امور خانواده های جامعةالمصطفی العالمیة است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی گزارشی از تدوین نظام نامه تربیتی جامعةالمصطفی و نقش آفرینی فرهیختگانی از حوزه و دانشگاه در آن ارائه نمود و ابراز داشت: تمام حرکت های فرهنگی مرکز امور خانواده، مبتنی بر ساحت های نظام واره تربیتی المصطفی پیگیری می شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت پیگیری مباحث قرانی، الگوی خط نور را محور فعالیت های فرهنگی و تربیتی این مجموعه در برپایی دوره های تربیت مربی دانست و اظهار داشت: الگوی خط نور، تمام شاخص های تربیتی قران محور اعم از محتوا و تربیت مربی را پوش می دهد، این الگو مبتنی بر تحلیل ۱۰ روش قرانی و بر مدار آواشناسی گفتار، شنیدار و نوشتار قران آموز ترسیم و تمام ساحت های تربیتی قران آموز را به صورت متوازن دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی خط نور را مقدمه ورود قرآن پژوهان به دوره های تکمیلی تربیت مدرس و تربیت داور بین المللی قران دانست و اظهار داشت: تنها در شهر قم ۷۶ نفر از همسران طلاب حافظ کل قرآن کریم بوده، بیش از ۳۰۰ نفر از همسران طلاب نیز حافظ چند جزء قرآن کریم هستند.

وی پیگیری مباحث فرهنگی، تربیتی و ورزش خانواده ها و فرزندان، دیدار از منازل طلاب در قالب همیاران تربیتی را از جمله رویکردهای مرکز امور خانواده ها دانست و یادآور شد: حمایت از هیئت های خانوادگی بانوانی از جمله رویکردهایی است که مبتنی بر آن بالغ بر ۴۰۰ مدیر هیئت شناسایی و حمایت شدند.

رئیس مرکز امور خانواده های جامعةالمصطفی با بیان این که این مجموعه تمام عرصه های آموزشی از دوره سواد آموزی تا نظامات آموزشی همسران و فرزندان طلاب را پوشش می دهد، خاطرنشان کرد: آموزش زبان فارسی مبتنی بر دوره های تمهیدیه از جمله هدفگذاری هایی است که در کنار آموزش های قرآنی اعم از روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر دنبال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع معیشت طلاب و خانواده ها گزارشی از خدمات مشاوره مرکز مشاوره بلاغ جامعةالمصطفی ارائه نمود و تصریح کرد: بانوان به عنوان پشتیبان فعالیت های فرهنگی و تبینی طلاب نقش بسیار تاثیرگذاری بر جوامع به ویژه قشر بانوانی دارند.

 

متولیان، معاون آموزش مرکز امور خانواده‌های جامعةالمصطفی نیز در جلسه‌ای که در آموزشگاه حضرت فاطم زهرا سلام الله علیها برگزار شد، با تاکید بر این که مرد از دامن زن به معراج می رود، بر اهمیت مهارت افزایی همسران طلاب و ایجاد محیطی آرام در خانواده تصریح نمود و ابراز داشت: تمام بسترهای دانش افزایی مهارتی که مورد نیاز خانواده هاست همواره مورد توجه مرکز امور خانواده های المصطفی بوده است، آموزش احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از برجسته ترین دوره های آموزشی این مجموعه است.

وی نهضت سواد آموزی و آموزش زبان فارسی را از مهمترین دوره های آموزشی آموزشگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانست و اذعان داشت: مرکز امور خانواده های جامعة المصطفی تمام دوره های آموزشی از دوره پیش دبستانی تا دوره های عالی را مبتنی بر توجه به الزامات نظام آموزشی عرصه بین الملل مورد توجه قرار داده است. در تمام مدارس و مجموعه های آموزشی این مجموعه در کنار آموزش زبان فارسی، به نیازهای آموزشی ۷۲ زبان زنده دنیا توجه شده است.

 

گفتنی است، در بخشی از این دیدار مدیران معاونت امور زنان ریاست جمهوری ضمن تقدیر از خدمات مرکز امور خانواده ها به همسران و فرزندان بین الملل بر اهمیت تقویت دانش مهارتی همسران تاکید نمودند.