معرفی کتاب «فی الجهة الصحیحة من التاریخ»

کتاب «فی الجهة الصحیحة من التاریخ» برای شرح و توضیح این نامه و به زبان عربی برای مخاطب عرب زبان نگاشته شده است تا ضمن تبیین اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترجمه ای از ایده های دستگاه های تمدنی جمهوری اسلامی را به آن زبان ارائه کند.

پس از استمرار حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین در منطقه غزه و جنایت های بیشمار و رفتار غیر انسانی و ددمنشانه رژیم غاصب که منجر به شهادت بیش از ۳۵٫۰۰۰ شهروند فلسطینی گردید که بیش از نیمی از این عدد را کودکان و بانوان فلسطینی تشکیل می دادند، وجدان های خفته جهانیان بیدار گردید و اعتصابات و اعتراضات فراوانی در سرزمین های دور و نزدیک در حمایت از مردم فلسطین و با شعار پایان دادن به ظلم و جنایت علیه بشریت و اعتراض به رژیم صهیونیستی اسرائیل شکل گرفت.

در این میان از دانشجویان دانشگاه های آمریکا از کولومبیا یا برکلی نیویورک و کالیفرنیا و ییل گرفته تا اساتید و اعضای هیات علمی و نویسندگان و هنروران آمریکا مشارکت کردند و دامنه این اعتراضات به اروپا و آسیا و شرق دور رسید و تا ژاپن را درنوردید.

مقام معظم رهبری دامت برکاته که تا کنون دو نوبت با جوانان غربی مکاتبه کرده بودند، نامه ای به جوانان دانشگاه های آمریکا نگاشتند و ضمن توسعه جبهه مقاومت آنان را عضوی از این جبهه دانستند و به تاریخ فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره کردند و از آنان خواستند به حمایت دولتهای غربی به ویژه انگلیس و آمریکا از نسل کشی عظیم صهیونیست ها توجه کنند و به تحریف حقایق توسط دستگاه عظیم رسانه ای جهت دار غرب آگاه باشند تا خیزش وجدان های بیدار جهان را نظاره کنند و به درس مقاومت در برابر ظلم تا رسیدن به پیروزی نهایی امید داشته باشند.

کتاب «فی الجهة الصحیحة من التاریخ» برای شرح و توضیح این نامه و به زبان عربی برای مخاطب عرب زبان نگاشته شده است تا ضمن تبیین اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترجمه ای از ایده های دستگاه های تمدنی جمهوری اسلامی را به آن زبان ارائه کند تا اندیشه های امامین انقلاب اسلامی در اینکه موضوع فلسطین موضوع اول جهان اسلام است و لزوم توجه همه جانبه به حل این معضل بار دیگر در محور توجهات وجدان های بیدار قرار گیرد.

این کتاب توسط جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی محسن زاده رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در عراق تالیف شده و توسط نمایندگی مزبور در بغداد به چاپ رسیده است.

این کتاب در هفت فصل محورهای اساسی نامه مورد اشاره را شرح و تبیین و تحلیل کرده است که عبارتند از:

۱- شرایط تدوین نامه و متن کامل آن

۲- دفاع از مظلومان: مبانی فکری انقلاب اسلامی و بنیان گذار فقید آن و رهبر حکیم آن در حمایت از مستضعفان عالم و مظلومان جهان در این فصل شرح و تبیین شده است؛ تا کسی گمان نکند جمهوری اسلامی ایران با حضور در جبهه های نبرد علیه صهیونیزم به دنبال دفاع از خود و مرزهای نرم و حوزه استحفاظی ژئوپولوتیک خویش است.

۳- تقویت جبهه مقاومت: لزوم تقویت این جبهه برای ایستادگی در برابر طاغوت و گردن کشان عالم در این فصل شرح و تبیین شده است و توسعه ابعاد نظری و سرزمینی جبهه مقاومت اسلامی پس از طوفان الاقصی به بحث گذارده شده است. ضمنا چالش های آینده جبهه مقاومت و نیز حمایت تاریخی ایران از جبهه مقاومت، تبیین گردیده است.

۴- همبستگی جهانی: لزوم همبستگی ملت های جهان و گذر از اندیشه های دولت های وابسته به استکبار جهانی و حاکمان مزدور و غیر مردمی با ارائه نمونه هایی از حرکت ها و سازمان های مردم نهاد در حمایت از فلسطینیان با ذکر نتایج این پروژه ها در این فصل بیان شده است. در پایان این فصل دلایل عدم حمایت ملت های غربی از فلسطینیان در سال های پیشین سخن رفته است و سازمان فکری و عملیاتی روانی دستگاه های اطلاع رسانی استکبار جهانی برای خواننده تبیین شده است.

۵- آمریکا و پشتیبانی از اسرائیل: دلایل پشتیبانی همه جانبه آمریکا از اسرائیل ارائه و شرح شده است و مصالح راهبردی مشترک میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه حرکت همه جانبه لابی صهیونیسم جهانی و سازمان ترور وابسته به آن تبیین شده است. نمونه های سیاسی، حقوقی و بین المللی و نظامی از این پشتیبانی همه جانبه ارائه شده و سخنانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید حسن نصر الله حفظهما الله در این باره ارائه شده است.

۶- وارونه کردن حقیقت ها: در این فصل چهره واقعی و بدون نقاب اسرائیل و صهیونیسم به بررسی گذارده شده و نحوه تحریف این حقیقت ها بیان گردیده است. ددمنشی های این رژیم و تصریحات سران سیاسی و شخصیت های بین المللی در این زمینه ارائه شده و ارتباط سازمان فکری و اطلاعاتی حاکمیت آمریکا و غرب و نیز دستگاه های اطلاع رسانی غربی، تحلیل شده است.

حماقت اسرائیل، ضعف مفرط اسرائیل و وحشی گری آن به عنوان سه حقیقت پنهان شده اصلی مورد تشریح قرار گرفته است.

۷- نقش دانشگاهیان و اساتید: در آخرین فصل این کتاب به نقش دانشجویان، اساتید و مفکران و فرهیختگان دنیا در حل این معضل قدیمی جهانی پرداخته شده و خوی دیکتاتوری آمریکا در برخورد با حرکت دانشگاهیان آمریکا بررسی شده است. ضمنا به نقش آگاه سازی و فرهنگ سازی دانشگاهیان و نیز لزوم فعالیت سیاسی و اجتماعی آنان و برگزاری نشست ها و کنفرانس های علمی و پژوهشی و آکادمیک برای تحقق فهم جهانی صحیح از ظلم رژیم صهیونیستی پرداخته شده است.