برگزاری ویژه برنامه روز عرفه در مجتمع آموزش عالی خواهران المصطفی خراسان

به مناسبت فرا رسیدن روز عرفه ویژه برنامه این روز با عنوان "اسرار عرفه" با حضور طلاب، اساتید و کارکنان خواهر و با سخنرانی استاد ابول اولا و قرائت فرازهایی از دعای عرفه توسط استاد شریفی در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی خواهران المصطفی خراسان برگزار شد.

در این مراسم سرکار خانم خدیجه ابول اولا استاد مجتمع آموزش عالی خواهران با استناد به آيه «فذكرهم بايام الله» اظهار داشت: روز عرفه، يوم الله و عید محسوب می شود؛ روزي سرنوشت ساز بدين معنا که برای عبادت فراخوانی شده ایم.

وی افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب دعای عرفه به مثابه زبور اهل بيت علیهم السلام است. ادعيه سه امام كه در صحنه مبارزه علني با طاغوت زمان بودند، مي درخشد: دعای کمیل ازحضرت علی علیه السلام ، دعای عرفه از امام حسین علیه السلام و دعای چهل و هفتم صحیفه سجادیه از امام سجاد علیه السلام که در واقع شرح دعای عرفه سيدالشهداست كه به دست ما رسیده است.

استاد مجتمع آموزش عالی خواهران تصریح کرد: طبق روايات معصومين علیهم السلام سه گروه از بركات روز عرفه بهره مند خواهند شد: ابتدا کسانی كه درکربلا هستند، سپس به صحرای عرفات و در مرحله سوم به همه كساني كه در هرجاي عالم اين روز را درك كنند.

وی در ادامه افزود: امام صادق عليه السلام فرمودند: پيامبر صلي الله عليه و اله و سلم در آستانه ماه مبارك رمضان خطبه اي دارند با اين فراز «یاایها الناس قد اقبل اليكم شهرالله بالبركه والرحمه و المغفره» یعنی با اينكه برکت، رحمت و مغفرت در ماه رمضان موج می زند خداوند عرفه را به عنوان فرصتي براي ما در اختيار نهاده است.  وی با استناد به برخي فرازهاي دعاي عرفه، مويدات قرآني را ذكر و ۱۰ مورد از آداب دعا كه در دعاي عرفه رعايت شده را برشمرد.

استاد مجتمع آموزش عالی خواهران المصطفی خراسان دهه اول ذی الحجه را دهه توحید معرفي و سپس با بيان اقسام توحید نظری و عملی،  هر يك از توحيد ذاتي، توحيد صفاتي و توحيد فاعلي را با فرازهايي از دعاي عرفه منطبق نمود.

وي در پایان با ذكر گزيده اي از بيانات امام خامنه اي در مورد فجايع غزّه و شقاوت بي نظير صهيونيست ها افزود: بنابر تعاليم حضرت ابراهيم عليه السلام، حج ما حج برائت است و امسال فراتر از ميقات و كشورهاي مسلمان نشين خواهد بود.

فرازهایی از دعای عرفه با حضور استاد سرکار خانم شریفی در پایان این مراسم قرائت شد.