رییس نمایندگی المصطفی در خراسان:

پيام فاطمه زهرا (س) براي بشر معاصر پاكدامني، صداقت و عدالت است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح در ادامه جلسات درس اخلاق هفتگی مركز آموزش زبان و معارف اسلامي خواهران نمایندگی خراسان كه مصادف با ايام شهادت حضرت زهرا (سلام الله عليها ) برگزار شد اظهار داشت: شخصيت حضرت زهرا (سلام الله عليها) شخصيت برجسته اي است كه در زندگي و حيات حضرت فاطمه (سلام الله عليها) درس هايي براي بشر امروز دارد.

وي سیره تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را گنجینه‌ای فاخر برای تربیت نسل‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: شناخت و معرفت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اول اينكه علم ما را زياد مي كند و دوم اينكه ما خودمان را ارزيابي مي كنيم و ببينيم در مقايسه با حضرت زهرا كجا هستيم.

رییس نمایندگی المصطفی در خراسان افزود: اسلام و قرآن مي تواند يك زن را در سن جوان ۱۸ساله همچون حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها ) به مقام عالي و عصمت برساند، يعني هيچ گناه و اشتباهي در زندگي او نيست.

وی ضمن تبیین و توجه مؤلفه‌های كمال و عصمت تأکید کرد و ابراز داشت: انسان با مراقبت چشم، گوش، زبان و قلب و مراقبت، تهذيب و كنترل نفس به مقام عصمت نزديك مي شود و با تقويت ايمان، شناخت و تهذيب نفس به مقام كمال مي رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح در ادامه به القاب حضرت زهرا (سلام الله عليها ) اشاره و با بیان این که يكي از القاب حضرت زهرا (سلام الله عليها ) طاهره است، اظهار داشت: طاهره به اين معنا است كه او اهل هواي نفس نبوده و او را كنترل كرده است و توانسته نفس خودش را پاكسازي كند.

وی با اشاره به آيه ۱۲ سوره مريم بر این که درباره حضرت مريم (سلام الله عليها ) اظهار داشت: «وَمَريَمَ ابنَتَ عِمرانَ الَّتي أَحصَنَت فَرجَها فَنَفَخنا فيهِ مِن روحِنا وَصَدَّقَت بِكَلِماتِ رَبِّها وَكُتُبِهِ وَكانَت مِنَ القانِتينَ » ، و همچنین به مریم دختر عمران که دامان خود را پاک نگه داشت، و ما از روح خود در آن دمیدیم؛ او کلمات پروردگار و کتابهایش را تصدیق کرد و از مطیعان فرمان خدا بود!

این عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی در ادامه با بیان این که حضرت مريم (سلام الله عليها ) اول اينكه أَحصَنَت فَرجَها ، بديها را ترك كرد، دوم اينكه َصَدَّقَت بِكَلِماتِ رَبِّها، ايمان به خداوند داشت ، و سوم اينكه وَكانَت مِنَ القانِتينَ ايمان به انبياء ، بديها را ترك كرد خاطرنشان ساخت: خداوند در قرآن كريم مي گويد رمز رشد زنان عفت و پاكدامني است.

وی تصریح کرد: پاكدامني به عنوان يك عنصر مهم در رشد انسان در قرآن شمرده شده و قرآن آن را به معني حصن (دژ) به كار برده است و چهار كمال براي حضرت مريم(سلام الله عليها ) بيان شده است که عبارت از عفت و پاكدامني، ايمان به خدا، ايمان به پيامبران، اطاعت محض از خداوند هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اينكه برخي اصول زندگي مانند صداقت، عدالت، عفت و پاكدامني فرا زماني، فرامكاني و فرا نژادي هستند افزود: الگويي كه ما از حضرت زهرا(سلام الله عليها ) براي بشريت امروز معرفي مي كنيم آن فرمول‌ها و قواعد زندگي است كه در هيچ زماني تغيير نمي كند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تصريح كرد: پيام فاطمه زهرا (سلام الله عليها ) براي نسل جديد و بشر معاصر ، پاكدامني ، صداقت و عدالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که اصل مهم ديگر در زندگي حضرت زهرا (سلام الله عليها ) بعد از تزكيه ، پاكدامني و طهارت بحث عبوديت است تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها ) عبد محض خدا بود، همه كارها را براي خدا ودر جهت خدا انجام مي داد و اخلاص داشت .