در دیدار رؤسای دو مجموعه مقرر گردید

تدوین تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و پژوهشکده بیمه

رئیس پژوهشکده بیمه با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به آقای دکتر عسگری و همراهان وی، به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه پرداخت و خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی یکی از ظرفیت‌های مهم علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی در بخش بین الملل است و فرصت‌های مختلفی را برای بخش‌های مختلف کشور فراهم آورده است.

وی با اشاره به تحصیل چندین هزار نفر از دانش پژوهان غیرایرانی در واحدهای داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، یادآور شد: هم اکنون فراگیرانی از بیش از ۱۳۰ ملیت در جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند که این تنوع ملیتی در میان مراکز علمی و دانشگاهی داخلی بی‌نظیر و در سایر نقاط جهان نیز کم نظیر است.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان، ارائه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری، ارائه مدارک معتبر دانشگاهی، عضویت در اتحادیه های دانشگاهی بین المللی و پذیرش طلاب پیروان مذاهب مختلف اسلامی را از ویژگی‌های این مجموعه علمی برشمرد و افزود: یکی از خدمات ویژه فرهنگی جامعةالمصطفی، آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان است. هم اکنون ده ها هزار نفر از علاقه‌مندان به گفتمان انقلاب اسلامی از سراسر جهان از طریق تحصیل در جامعةالمصطفی با زبان و فرهنگ فارسی آشنا شده‌اند که این ظرفیت بزرگ امروز در خدمت دیپلماسی عمومی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

رئیس پژوهشکده بیمه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، به معرفی این پژوهشکده پرداخت و گفت: پژوهشکده بیمه علاوه بر مسئولیت پژوهش در عرصه‌های کلان بیمه، آموزش مدیران بیمه، برگزاری همایش‌های علمی و ارتباطات علمی بین المللی در عرصه بیمه را عهده‌دار است.

آقای عسگری موضوع مطالعات مالی اسلامی و تکافل را یکی از مباحث مهم این پژوهشکده برشمرد و خواستار بهره‌مندی از ظرفیت جامعةالمصطفی و دانش آموختگان این مجموعه در بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی و تعاملات بین المللی شد.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر گردید کمیته مشترکی به منظور تدوین تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی العالمیه و پژوهشکده بیمه تشکیل گردد.