مراسم تقدیر از برترین‌های پژوهشی نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان

مراسم تقدیر از برترین‌های پژوهشی سال جاری با حضور جمعی از پژوهشگران، دست‌اندرکاران و مسئولان پژوهشی معاونت پژوهش و پژوهشکده بین‌المللی امام رضا علیه السلام نمایندگی المصطفی در خراسان در مشهد برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رییس نمایندگی خراسان با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته بویژه نمایشگاه‌های سه گانه در سطح استان، المصطفی و داخل نمایندگی، نشست های علمی تخصصی در سطح مدارس و ستاد و … اظهار داشت: حوزه های علمیه از دیرباز بر چهار رکن اصلی خودسازی مبتنی بر تهذیب و روح تقوا و تقویت نگرش توحیدی، علمیت و فعالیت حول محور علم، تولید علم در حوزه‌های علمیه و رکن تبلیغ استوار است.

وی با اشاره به روایت من ارادالعلم فلیثور القرآن از امام رضا علیه السلام افزود: تولید علم در حوزه‌های علمیه باید مبتنی بر مبانی وحیانی و قرآن محور باشند. لذا در حوزه علمیه در هر پژوهشی باید ابتدا به سراغ قرآن رفت.

این عضو هیأت علمی المصطفی با اشاره به نیازهای اساسی بشر امروز به ویژه در خارج از ایران اسلامی اظهار دشت: همه مدارس علوم انسانی ما در دو بخش خواهران و برادران در نمایندگی المصطفی در خراسان باید فعالیت‌های جدی را در زمینه اسلامی سازی علوم مبتنی بر علوم وحیانی در رشته‌های مختلف مثل حقوق، روانشناسی تربیتی و …‌ برای خارج از کشور در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دشمنان امروز با فلسفه‌های باطل در مقابل احکام الهی ایستاده‌اند لذا طلاب ما باید در زمینه سبک زندگی اسلامی طلاب در عرصه بین‌الملل نقش‌آفرینی کنند و
و رسالت ما در حوزه‌های علمیه تبیین مجاهدانه مبتنی بر عشق و ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح اضافه کرد: امروز الگوهای بی نظیری مثل بانو فاطمه زهرا و ائمه اطهار علیهم السلام بستر مناسبی برای معرفی یک حیات معنادار و جهت‌دار برای مقابله با هجمه‌های دین ستیز فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: در بحث موضوع‌یابی و انتخاب موضوع نیز باید با دقت بازنگری شود.

رییس نمایندگی المصطفی در خراسان تاکید کرد: ما باید با معرفی معیارهای استاندارد به طلاب و پژوهشگران در مسائل مختلف مثل انتخاب موضوع، روش و … و همچنین دقت و وسواس در این حوزه، سطح خروجی‌های پژوهشی را ارتقاء دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انجمن‌های پژوهشی باید در قالب سلول‌های پژوهشی پیکره پژوهشی نمایندگی را تقویت کنند و در این راستا از پژوهشگران شاخص با توانمندی‌های مطلوب و موضوعات نو، بدیع و راهبردی، برای بالنده شدن فعالیت‌های پژوهشی حمایت شود و هر انجمن یک نشریه اولین گام‌ برای شروع این اقدام است. همچنین راهکارهایی مثل تعیین مشاوران علمی برای انجمن‌ها، تقویت کارورزی پژوهشی و حفظ ارتباط مستمر و ایجاد نشاط علمی می‌توانند بسیار اثرگذار باشند.

در این مراسم همچنین از خانواده پژوهشگر فقید حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدکبیر حسینی تقدیر شد.