آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعة آل البیت(ع)

آیین آغاز سال تحصیلی جامعة آل البیت(علیهم السلام) با سخنرانی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

آیت الله دکتر عباسی در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله)، فرارسیدن هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: قرآن کریم، بعثت رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) از میان مردم و رسالت بزرگ ایشان را نعمتی عظیم از سوی پروردگار عالم به مومنان می داند. انسان والایی که با وجود همه خصوصیات بشری، حلقه وصل میان زمین و آسمان است. قطعا این رسالت یک ظرفیت بزرگ را می طلبد تا شخصی بتواند رابط میان خدای عالمیان و بندگان شود و حقایق و معارف الهی و وحیانی را دریافت و به انسان ها ابلاغ نماید.

وی تزکیه و تعلیم حکمت و معرفت را از اهداف اصلی رسالت نبی مکرم اسلام برشمرد و افزود: در هر دانشی که از سوی علما و اندیشمندان به بشر ارائه شود، ممکن است جای شک و شبهه باشد و همواره شاهد هستیم که نظریات و فرضیه های دانشمندان مورد مناقشه قرار می گیرد؛ اما در معارفی که از سوی رسولان الهی به بشر می رسد، هیچ اشکال و تزلزلی جای ندارد و انسان با آسودگی خاطر می تواند به آنها تکیه نماید.

رئیس جامعةالمصطفی فقدان این حقایق نورانی و معارف الهی را موجب گمراهی جامعه انسانی خواند و تصریح کرد: بشر امروز بیش از هر زمان دچار گمگشتگی و نیازمند این حکمت هاست. خدای متعال این نعمت را به شما عنایت کرده است تا پرچمدار انتقال معارف الهی به بشریت باشید.

وی معارف الهی را در سه حوزه اصلی قابل تقسیم بندی دانست و گفت: یکی از گرفتاری های مهم امروز بشر احساس پوچی و بی معنی بودن زندگی است. اگر حتی انسان بتواند همه نیازهای مادی خود را تامین نماید اما جایگاه و هدف زندگی خود را نشناسد، بی شک دچار افسردگی خواهد شد. اولین دسته از معارف الهی که از طریق انبیا به بشر عنایت می شود، معارف و جهانبینی است که حقایق عالم را برای انسان آشکار می نماید.

آیت الله دکتر عباسی ادامه داد: در جهانبینی مادی که امروز جهان به آن گرفتار است، اصل منفعت طلبی و لذت جویی در جایگاه نخست قرار دارد که نتیجه آن نیز گسترش روزافزون ظلم، جنگ و سرکشی در سراسر جهان است. شاید روزگاری تعداد معدودی از زنان توسط برخی اقوام جاهل مورد ستم قرار می گرفتند اما امروز به آشکارترین و گسترده ترین شکل، روح بانوان توسط تمدن مادی زنده به گور می شود و مدعیان دروغین آزادی و حقوق زن، به جای پاسخگو بودن نسبت به اعمال شنیع خود، در مقام مدعی نیز قرار گرفته اند.

وی ارزش های فردی و اجتماعی الهی همچون صداقت، امانت داری، ایثار و… را در نقطه مقابل اصل منفعت شخصی تمدن مادی دانست و یادآور شد: تمدن مادی حاکم بر جهان به بشر می آموزد منفعت شخصی را اصل زندگی خود قرار دهد، هرچند به پایمال شدن حقوق دیگران منجر گردد. با همین منطق حدود دو سوم جهان سال ها تحت استعمار تمدن غربی قرار گرفت. امروز نیز شاهدیم ده ها هزار انسان بی گناه توسط رژیم تروریست صهیونیستی قتل عام می شوند اما تمدن مادی به دلیل حفظ منافع نامشروع خود در منطقه نه تنها بر این جنایات چشم پوشیده است که از رژیم جانی و متجاوز صهیونیستی حمایت کامل نیز می نماید.

آیت الله دکتر عباسی در پایان با تاکید بر نیاز بشریت به تعلیمات انبیاء الهی، تصریح کرد: آینده عالم و پایان تاریخ به دست اهل حق و پیروان آن رقم خواهد خورد. امروز جامعةالمصطفی مفتخر به پرچمداری نشر معارف ناب و پیام انبیاء الهی در سراسر جهان است. البته دشمنان ما نیز می دانند چه کار بزرگی در حال رقم خوردن است. شما پرچم یک نظم جدید الهی را در اختیار دارید. این رسالت سنگینی است که انبیا و اولیای الهی جان های خود را فدای تحقق آن نمودند و ما نیز باید تلاش کنیم در این راه ثابت قدم بمانیم.

سال تحصیلی آل البیت