در نمایندگی اصفهان مطرح گردید؛

عبور از مدرک گرایی و ورود به دوره های مهارتی در مدل نظام جدید آموزشی در دنیا

در نشست رئیس و شورای اندیشه ورز موسسه بیان با جمعی از اعضای شورای تشکل های فرهنگی و انجمن های علمی و طلاب فعال نمایندگی اصفهان، عبور از مدرک گرایی و ورود به دوره های مهارتی در مدل نظام جدید آموزشی در دنیا مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، رئیس موسسه بیان در این نشست اظهار داشت: امروزه مجامع علمی دنیا پس از گذراندن دوره های دانش محور و پژوهش محور و کاربردی محور به این نتیجه رسیدند که می بایست رویکرد مهارت محور داشته باشند و جوامع مختلف بشری به مهارت نیاز دارند.

وی در ادامه نمایه ای از موسسه بیان از ابتدا تا کنون ارائه و به تبیین عملکرد حوزه مهارتی کاربردی جامعه المصطفی و موسسه بیان در بخش‌های مختلف پرداخت .

رییس موسسه بیان در ادامه خاطر نشان کرد: این موسسه همواره آماده حمایت از تشکل های جامعه المصطفی برای برگزاری دوره های مهارتی ویژه اعضاء و خانواده‌ها و فرزندان المصطفائیان می باشد.

در ادامه برخی از اعضا سوالات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و سپس حجت الاسلام و المسلمین حقیقی، مدیرکل آموزش موسسه در خصوص اهمیت دوره های مهارتی ابراز داشت: مدل نظام جدید آموزشی در دنیا عبور از مدرک گرایی و ورود به دوره های مهارتی نظام آموزشی دچار چالش مهارتی شده است. آموزشی ایران و المصطفی هم به آن می‌پردازد و در نظام طرح تحول هم به این موضوع مهارتی پرداخته شده است. خاصیت دوره های مهارتی تقاضا محوری است نه سیستم محوری محدودیت هم ندارد و تنوع بسیار زیادی دارد .

وی اذعان داشت: ما می توانیم پیام مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و پیام اسلام را در پوشش های مختلف ابلاغ کنیم .ما در آموزش حتی سنوات تحصیلی برای دوره های مهارتی پیش‌بینی کرده‌ایم و ظرفیت‌های مختلفی را برای خودمان میتوانیم ایجاد کنیم . ما باید فرصت ساز باشیم نگاه ما انفعالی نباشد بلکه بر اساس نیاز منطقه و کشور مان برنامه ریزی کنیم.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین کربلایی، مدیرکل پژوهش موسسه بیان نیز در خصوص اهمیت دوره های مهارتی در پژوهش به علم سنجی و نشر مقالات در پایگاه های بین المللی و گذراندن دوره‌های آن نکاتی را بیان نمود.