دیدار صمیمانه رئیس و اعضای کارگروه موسسه آموزشی و مهارتی بیان با رئیس جامعةالمصطفی

رئیس جامعةالمصطفی در جمع اعضای کارگروه مرکز آموزشی و مهارتی بیان، آموزش‌های مهارتی را یک امر راهبردی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این نشست ضمن تشکر از زحمات کارگروه مرکز بیان، اظهار داشت: با تلاش شما عزیزان در این مرکز شاهد پویایی و جنب و جوش قابل تحسینی هستیم.

وی شناسایی نیازهای مهارتی طلاب و استفاده از ظرفیت‌های داخلی المصطفی برای رفع این نیازها را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: چنانچه از ظرفیت موجود در المصطفی برای مهارت‌آموزی طلاب استفاده کنیم، ارتقاء صد برابری در حوزه مهارتی تحقق خواهد یافت.

رئیس جامعةالمصطفی درپایان بر ضرورت هماهنگی، ظرفیت شناسی، تدوین سند و آیین‌نامه‌ها و فعال‌سازی طرح ۱۰ واحدی تاکید کرد و تشکیل کارگروه با حضور نمایندگان حوزه‌های مختلف را نیز از اقدامات ارزشمند این مرکز برشمرد.

گفتنی است در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، رئیس مرکز آموزشی و مهارتی بیان نیز ضمن تشکر از حضور رئیس جامعةالمصطفی در این نشست، گزارشی از فعالیت‌های مرکز آموزشی و مهارتی بیان ارائه داد و ابراز داشت: یکی از کارهای مهم در این مرکز ایجاد کارگروه مرکز بیان می‌باشد که اعضای اصلی آن نمایندگان معاونت‌های ستادی، مرکز توسعه و امور راهبردی، امور خانواده‌ها، دانشگاه مجازی و مجتمع بنت الهدی و اعضای مدعو آن نمایندگان موسسه کوتاه مدت و فرصتهای مطالعاتی و اداره کل توسعه منابع انسانی هستند و تا کنون قریب ۴۰ جلسه در موضوعات مختلف حوزه مهارتی برگزار شده است.

وی در ادامه ضمن تشکر از معاونت آموزش بابت صدور مجوز گروه علمی مهارتی و چهار کارگروه علمی مهارتی، افزود: با کمک کارگروه مرکز و گروه علمی مهارتی و کارگروه های علمی برای مخاطبان مختلف بسته‌های مهارتی متناسب با نیاز ایشان تهیه خواهد شد و استاندارد دوره‌های قبلی نیز اصلاح و بازبینی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی از دیگر اقدامات مرکز بیان به ارسال فراخوان جهت جمع‌آوری اطلاعات المصطفائیان در حوزه‌های مهارتی اشاره نمود و اذعان داشت: با تکمیل این بانک و معرفی اساتید مهارتی به واحدها، سامان‌دهی در زمینه آموزش‌های مهارتی اتفاق خواهد افتاد.

وی بازدید، رایزنی و تفاهم با نهادهای همسو و استفاده از ظرفیت‌های ایشان را از دیگر اقدامات مرکز بیان دانست و اذعان داشت: حضور در واحد آموزشی آشتیان و مجتمع آموزش عالی اصفهان و همچنین نشست با رؤسای تشکل‌های مجتمع‌های آموزش عالی فقه، علوم قرآن و حدیث، تاریخ، سیره و تمدن اسلامی و زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی در همین راستا بوده است.

رئیس مرکز آموزشی و مهارتی بیان ادامه داد: مرکز بیان در راستای حذف موازی کاری ها و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های موجود در تمامی ارگانها و نهادهای حوزوی، دولتی و خصوصی همسو با المصطفی از جمله معاون صنایع دستی و گردشگری وزارت گردشگری و میراث فرهنگی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دانشگاه صنعتی قم، مؤسسه فروغ بصائر، کمیته امداد، مرکز خدمات حوزه علمیه، سازمان فنی و حرفه‌ای، انجمن خوشنویسان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، جمعیت هلال احمر، دانشگاه فنی حرفه‌ای، کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صدا و سیما و… تعاملات خود را داشته و ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه ضمن تشکر از معاونت های ستادی، رؤسای واحدهای آموزشی، اعضای کارگروه و اعضای گروه علمی مهارتی مرکز بیان، گزارشی از نشست با رؤسای تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و مشاوران منطقه‌ای ارائه داد.

گفتنی است در ادامه، اعضای کارگروه مرکز و اعضای گروه علمی مهارتی نظرات خود را پیرامون موضوعات مختلف برای ارتقای کار بیان نمودند.