به فرموده حضرت علی(علیه السلام) ، یادگیری علم و دانش به ویژه علوم قرآنی در دوران کودکی ، هم چون ایجاد نقش بر روی سنگ است. از این رو آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس قرآن در تربیت کودکان و نوجوانان، به چه میزان دارای اهمیت است. علی الخصوص این یادگیری همراه با حضور والدین موثرتر خواهد بود. پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است ، فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قران علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است.
در همین راستا دارالقرآن فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)، وابسته به نمایندگی جامعةالمصطفی در ترکیه، نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای والدین آنها نیز کلاسهای قرآنی برگزار می نماید که تا کنون چندین دوره قرآنی به صورت حضوری و آنلاین توسط این مرکز برگزار شده است.
دوره اول آموزش قرآن و معارف اسلامی این مرکز به صورت حضوری از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲ تیر ۱۴۰۱ با حضور هفتاد نفر در مرکز آموزشی نمایندگی در استانبول برگزار شد.
در این دوره عناوین درسی الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید و فعالیت های قرآنی برای مخاطبان کودک، نوجوان و بانوان برگزار گردید. همچنین برنامه ویژه ماه مبارک رمضان، میلاد امام رضا(علیه السلام)، امام حسن (علیه السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها) از برنامه های فرهنگی این دوره بود.
دوره دوم به آموزش قرآن اختصاص داشت که به صورت برخط از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲ تیر ۱۴۰۱ با حضور ۵۳ نفر از بانوان و دختران در ۱۱۰ ساعت برگزار شد که برنامه های آموزشی تجوید سطح۱، روخوانی و روانخوانی، حفظ قرآن و الفبا در آن ارائه شد.
دوره سوم آموزش قرآن و معارف اسلامی نیز به صورت حضوری از تاریخ ۲۷ تیر تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور ۹۴ نفر از کودکان، نوجوانان و بانوان در مدرسه فاطمه زهراء(سلام الله علیها) برگزار شد. برنامه های آموزشی این دوره شامل الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید و فعالیت های قرآنی بود و برنامه های فرهنگی ویژه عید غدیرخم، عید مباهله و ماه محرم نیز در این دوره برگزار شد.
دوره چهارم نیز به صورت حضوری در مسجد امام علی(علیه السلام) استانبول از تاریخ ۷ تیر تا ۸ شهریور با حضور ۵۵ نفر از کودکان، نوجوانان و بانوان برگزار شد. برنامه آموزشی این دوره شامل الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید، تاریخ و فعالیت های قرآنی بود.
Δ