برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل محتوا در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان

کارگاه آموزشی تحلیل محتوا ویژه پنجمین کنفرانس حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری توسط انجمن علمی مدیریت مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار گردید.

در این کارگاه که در تاریخ چهارم بهمن ماه برگزار شد ، دکتر نورایی با اشاره به اهمیت نخبه پروری در مباحث علمی عنوان کرد: نخبگان اشخاص و گروه‏هایى هستند که درنتیجه قدرتى که به دست مى‏آورند و تأثیرى که بر جاى می گذارند یا به وسیله تصمیماتى که اتخاذ می ‏کنند و به‏ وسیله ایده ‏ها، احساسات و هیجاناتى که به وجود مى‏ آورند، در کنش های تاریخى جامعه مؤثر واقع می‌شوند.

وی افزود: ملاحظه مى‏شود که گروه نخبه در فرایند تأثیرگذارى خود، هم به طرح ایده و پیشنهاد و تصمیم‏سازى مى ‏پردازند و هم در تبلیغ و ترویج ایده ‏ها نقش ایفا مى‏ کنند و الگوهاى جدیدی را ساخته و پرداخته مى‏کنند و هم در مرحله تصمیم‏ گیرى و عملى ‏سازى تصمیمات و تحقق الگوهاى نو وارد مى ‏شوند.

استاد جامعه المصطفی تصریح کرد: در واقع رقم خوردن تصمیم گیری های مفید بدون برخوردارى از توانایى، قدرت و تلاش فوق‏العاده میسر نمى‏ گردد.

نورایی با تاکید بر این موضوع که نخبگان صرفا پدیدآورنده تحولات و تغییرات جدید نیستند، بلکه جلوگیرى از تغییرات یا کند کردن مسیر تغییر نیز اقدامى است که از عهده نخبگان برمى ‏آید،اذعان کرد: وجود نخبگان در هر زمینه ای در جوامع نقش بسزایی در تعیین سرنوشت تاریخى جامعه دارد و تاریخ‏ سازى کارى بس مشکل و دشوار است که از عهده افراد عادى به‏ صورت انفرادى و جداگانه برنمى‏ آید.

وی در پایان اظهار کرد:برگزاری همایش ها با موضوعات حقوق بشر میتواند نقش نخبگان را در تاثیر گذاری در اتفاقات مهم جوامع مشخص کند وموضع گیری واقعی جوامع اسلامی و جوامع غربی را نسبت به حقوق انسانی را آشکار سازد.

در ادامه به صورت کارگاهی و عملی به بررسی موضوعات و مقالات دانش پژوهان در خصوص همایش پرداخته شد.