برگزاری سلسله جلسات اصول مدیریت از دیدگاه نهج البلاغه به همت نمایندگی جامعه المصطفی اصفهان

جلسه دوم از سلسله جلسات اصول مدیریت از دیدگاه نهج البلاغه با حضور جمعی از کارکنان نمایندگی اصفهان برگزار گردید.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین سالک در سلسله جلسات اصول مدیریت از دیدگاه نهج البلاغه که با حضور جمعی از کارکنان نمایندگی اصفهان برگزار شد با بیان ویژگی های مورد تاکید مدیر از دیدگاه حضرت علی علیه السلام خاطرنشان ساخت: مدیر باید خود را در تمام عرصه های علمی، اخلاقی، سیاست و … با قرآن و اهل بیت علیهم السلام تطبیق دهد.

وی با بیان فرازهایی از نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر را قرائت و با تشریح مختصری از آن اظهار داشت: اولین سفارش امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر در خصوص رعایت تقوای الهی است و با این ویژگی مدیریت های غیر الهی و مادی خارج می شوند .

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به دومین دستور حضرت به یک مدیر ابراز داشت: یک مدیر بایست کلیه احکام و سیاست ها و امور خود را با قرآن و عترت انطباق دهد .لذا عنصر اصلی سعادت و رستگاری در گرو تبعیت از قرآن و عترت است.

وی در ادامه به ویژگی دشمن‌شناسی یک مدیر اشاره و تصربح کرد: سه دشمن برای هر انسانی است.اول دشمن درونی یا نفس اماره و دوم دشمن نفاق و منافق و سوم دشمن خصم که همان یزیدیان زمان و استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در ادامه جهاد اکبر و مبارزه با نفس را از خصوصیت های مهم یک مدیر دانست و گفت: اگر انسان بخواهد بر نفسش مسلط شود رحمت الهی را می طلبد.

وی در دیگر ویژگی های یک مدیر از نگاه قرآن و اهل بیت علیهم السلام ساختن شخصیت تربیتی اخلاقی یک مدیر پرداخت و به نقل از مرحوم علامه حسن زاده آملی اشاره و عنوان داشت: تا عبد، عبدالله نشود عند الله نمیشود لذا یک مدیر خوب باید یک مربی خوب باشد و به تربیت زیرمجموعه خود بپردازد.