دیدار رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با حضور در پژوهشگاه بین المللی المصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی، رئیس پژوهشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های این ستاد، اعتکاف را از اهم موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنرانی‌های مختلف دانست و به تشریح تاثیر اعتکاف پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای، اعتکاف را ام العبادات نامید و بر پژوهش‌های پیرامون اعتکاف تاکید نمود.

وی اندوخته‌های تخصصی اعتکاف را بالغ بر ۳۸۰ جلد کتاب نام برده و با تاکید بر لزوم فهرست‌نویسی و نمایه و بهره‌برداری از این کتب، معتکفین را از سطوح مختلف ذکر کرد و خواستار معرفی علمی این گونه‌های متنوع شده و راه بندگی را بهترین ابزار تعامل با جهان دانست.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی نیز با تقدیر از فعالیت‌های ستاد مرکزی اعتکاف و رئیس این ستاد، برای وی آرزوی توفیق روز افزون نمود.

وی پژوهشگاه را مکانی برای محتواسازی فعالیت‌های جامعه المصطفی العالمیه نامید و برنامه‌ریزی راهبردی و برنامه‌ریزی علمی را از ماموریت‌های پژوهشگاه برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی، ضمن تشریح فعالیت‌های مختلف ستاد و صفوف المصطفی در داخل و خارج از کشور به حضور المصطفی در بیش از ۷۰ کشور جهان اشاره نمود و پشتیبانی و تولید منابع آموزشی مراکز المصطفی را از ماموریت‌های پژوهشگاه برشمرد.

وی اختصاص یکی از شمارگان مجلات غیر فارسی پژوهشگاه با موضوع اعتکاف را پیشنهاد داد و ابراز داشت: اعتکاف بسان حج است که معتکفین را از دنیای عادی و زندگی ماشینی منفک و ممحض در عبودیت خداوند متعال می‌کند.

رئیس پژوهشگاه المصطفی، ضمن اعلام آمادگی پژوهشگاه برای مشارکت در تالیف دانشنامه اعتکاف، اعتکاف را تحول‌آفرین و موثر دانست و انسان‌های قبل و بعد اعتکاف را متفاوت خواند.