کارگاه هنری _ مهارتی ویژه طلاب مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان

کارگاه هنری _ مهارتی " آفرینش های هنری و رسانه ای " در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این کارگاه که چهارشنبه نوزدهم بهمن ماه ، با هدف توانمند سازی هنری _ مهارتی بانوان برگزار گردید ، دکتر معلم (استاد دانشگاه ) به ایراد سخن پرداخت.

وی در این کارگاه عنوان کرد : در دانشگاه‌ها و محیط‌های هنری، مهارت های فراوانی ارائه می گردد لیکن بعد از فارغ‌التحصیلی می بایست مهارت ها را به شکل اصولی بکاربست.

دکتر معلم افزود: بسیاری از مردم برای الهام گرفتن به آثار هنرمندان، نویسندگان و افراد خلاق دیگر مراجعه می‌کنند. علاوه بر آثار قدرتمندشان، دقت به صحبتها و نوشته های آنها نیز خالی از لطف نیست. بسیاری از این افراد خلاق در جهت اطلاع رسانی به مخاطبان و انتقال دیدگاه خود به مشتاقان هنر، سخنانی درباره هنر می‌گویند.

وی عنوان کرد : امروزه در دهکده جهانی در تمامی عرصه ها علمی نیازبه طراحی دستان هنرمندان است . با نگاهی به برخی از نوشته‌های انسانهای خلاق، و نقاشی های هنرمندانه اساتید از جمله کمال الملک ، استاد فرشچیان و .. و یا اشعار سعدی ، مولانا و حافظ تا شاعران معاصر ، واضح است که زاویه دید آنها از زندگی و دنیای اطرافشان متفاوت می‌باشد.

دکتر معلم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در رابطه با” هنر دقیق ترین و رساترین وسیله انعکاس اندیشه ها و آرمان های شریف می باشد” بیان داشت: از سخت‌ترین کارها برای هر شخص هنرمندی ارائه و بازخوردگیری از صاحبان رای در حوزه آثار هنری است.

سخنران کارگاه در پایان با اشاره به هنرهای خطاطی، نقاشی، منبت، معرق، و … ابراز داشت : برگزاری کارگاه های هنری نه تنها سواد هنری فرد را بالا می برد بلکه با آموختن هنر انسان به روانشناسی رنگ ها و هنر آفرینش خداوند و اسرار هستی پی خواهد برد.

شایان ذکر است این جلسه با پرسش و پاسخ دانش پژوهان و مشاوره فردی به پایان رسید.