برگزاری جشن انقلاب در مجتمع آموزش عالی خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان

ویژه برنامه جشن انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان در مجتمع آموزش عالی خواهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح در ویژه برنامه جشن انقلاب اسلامی در مجتمع آموزش عالی خواهران اظهار داشت: انقلاب های زیادی در تاریخ وجود داشته است مانند انقلاب کبیر فرانسه که از مقابله با کلیسا شروع شد و با حاکمیت دین در جامعه مبارزه می‌کرد. جدایی دین از سیاست، آزادی زنان، نفی پوشش زنان ، لیبرالیسم و مادی گرایی، خروج دین از صحنه زندگی اجتماعی و شخصی کردن دین از مولفه های مهم انقلاب فرانسه بود.

وی افزود: انقلاب صنعتی فرانسه و اروپا که منجر به گسترش دانش و تکنولوژی گردید، باعث شد این نظریه ایجاد شود که چون دین در اروپا به امری شخصی تبدیل شده و در اجتماع آن جایی ندارد به چنین پیشرفتی در عرصه دانش و تکنولوژی دست یافته است. به تدریج این نظر وارد جهان اسلام شد و روشنفکران و حتی بعضی از روحانیان اسلامی به این فکر بودند که دین را از سیاست و باقی عرصه های زندگی اجتماعی خارج سازند و تنها راه نجات اسلام را کنار گذاشتن دین می‌دانستند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین صالح در ادامه تصریح کرد: گرچه بین تجددخواهان افرادی مانند سید جمال الدین نیز بودند که بر حفظ دین در اجتماع تاکید می‌کردند اما اکثرا با حذف دین از تمام جنبه های زندگی اجتماعی انسان موافق بودند.

وی افزود: امام خمینی (قدس سره) با استناد به فراز ” … و ساسة العباد” در زیارت جامعه کبیره ‌فرمود: نمی‌شود پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) سیاستمداران جامعه باشند ولی روحانيان و جامعه اسلام، سیاست را حذف کنند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان اظهار داشت: از دیدگاه امام خمینی(قدس سره)، ساده لوحان تجددخواه با خط گیری از استعمار، قصد داشتند چهره دین را مسخ کنند. در چنین جامعه ای، انقلاب اسلامی با رهبری و امامت امام خمینی (قدس سره) شکل گرفت و به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین صالح درپایان خاطرنشان کرد: امام (قدس سره) سه سطح از نقش فعال زنان را در انقلاب اسلامی تبیین کرد و فرمود: زن در سه سطح در انقلاب ایفای نقش کرد، گاهی با حضور خویش و گاهی با حضوری پررنگ تر و قوی تر از مردان و حتی با پیشوایی بر مردان در پیروزی انقلاب !