دیدار سفیر کشور در بورکینافاسو با جانشین ریاست المصطفی

آقای فقیهی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، جانشین ریاست المصطفی دیدار و گفت وگو کرد.

جانشین ریاست المصطفی ضمن خوشامدگویی به سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه پرداخت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی یک دانشگاه بین المللی با هویت حوزوی است و به پرورش عالمان دینی و شخصیت های مسلط به ساحت های مختلف علوم انسانی با نگاه اسلامی اشتغال دارد.

وی با اشاره به صدور مدارک جامعةالمصطفی از سوی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: هم اکنون نزدیک به ۱۴۰ ملیت در جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند و یکی از ویژگی های جامعةالمصطفی یادگیری زبان فارسی توسط ده ها هزار غیرایرانی در سراسر جهان از طریق تحصیل در این مجموعه است.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در ادامه به معرفی رشته ها و مقاطع جامعةالمصطفی در سه حوزه دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی پرداخت و فعالیت های دانشگاه مجازی المصطفی و موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعةالمصطفی را تشریح کرد.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان از مذاهب مختلف اسلامی در واحدهای داخل و خارج جامعةالمصطفی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی مرکز آموزشی مهارتی بیان را به منظور ارائه آموزش های مهارتی لازم جهت توانمندسازی طلاب خود را راه اندازی نموده است که نقش مهمی در جهت اثربخشی فعالیت های دانش آموختگان المصطفی ایفا می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در پایان ظرفیت مهم نمایندگی ها و دانش آموختگان جامعةالمصطفی در سراسر جهان را آماده همکاری با بخش های مختلف کشور در عرصه های گوناگون خواند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافسو نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و تقدیر از فعالیت ها و دستاوردهای علمی و بین المللی این مرکز، اظهار داشت: رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران عدم پیروی از نظام های سیاسی متداول و طراحی اندیشه سیاسی ویژه خود است که انقلاب اسلامی نام دارد.
آقای فقیهی پرورش نیروی انسانی کیفی را یکی از مهم ترین دستاوردهای المصطفی دانست و استفاده از ظرفیت های جامعةالمصطفی در بخش های مختلف کشور را راهگشا دانست.

شایان ذکر است حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی نیز در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به سفیر جمهوری اسلامی ایران، به تشریح راهبردهای علمی و آموزشی این مجموعه پرداخت.

همچنین در این جلسه توضیحاتی پیرامون فعالیت های نمایندگی جامعةالمصطفی در بورکینافاسو ارائه گردید و به منظور گسترش همکاری های این نمایندگی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های علمی و فرهنگی توافق به عمل آمد.